Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2011

Märkeskläder.

Av Åke Johnson - 4 mars 2011 19:24

I kväll har jag varit på rea på rean. Jag har inte börjat att stamma utan butiken gav bort hälften av reapriset. Stod det 300 kr betalade man 150 o s v.

Dumt att inte passa på kunde jag tycka och köpte lite tröjor och skjortor. Bland annat två skjortor design, Dahlin. Ni kommer väl ihåg Dahlin, fotbollskillen.

Kollade på ursprungspriset, ja inte skulle jag köpt skjortan för det priset i alla fall. Men 300 kr var den faktiskt värd.

Men hade jag gått till Dressman så skulle jag säker fått två skjortor för samma pengar. Men inte någon Dahlin då förstås.

Nä någon klädsnobb eller märkesfrik har jag aldrig varit eller kommer inte att bli, men när tillfälle ges så, varför inte. Kvaliteten då ? Jo, det märks allt både i passform och tygval.


Nu blir det ”På spåret”. Jag är barnsligt förtjust i det programmet. Semifinal i kväll.


Ha en fin helg alla bloggare som bemödar sig att kolla på min sida.

  


 
 
Mita

Mita

5 mars 2011 17:06

På Spåret, absolut det bästa som sänds på svt!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

5 mars 2011 17:26

Jag tycker det är såååå tråkigt att handla käder! men när det är bra rea ;) då sticker jag iväg & handlar för ett helt år! fniss...
& visst märks det när man köper kvalite! :)
Köpte en märklig tröja till min son för 10 år sedan på klädaffären affär Carlings, 500 kr, den använde han troget, blev en favorit, som snurrade i tvättmaskinen vecka in & vecka ut, år in & år ut!
Så flyttade han hemifrån, men använder tröjan fortfarande ganska så ofta sådär hemma vid! & tro det eller ej, men DET SYNS INTE!! att den ens är använd!!!!!
de kallar jag kvalite!!! :))))
Så dom där 500 spännen, var bra investerade pengar ;) ha ha...
I morrn Vasaloppet! kollar från sängen! fniss...
Kram!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

6 mars 2011 19:42

Vad skoj med lite nytt och det förgyller ju vardagen lite.
Sedan är det ju inget fel på Dressman heller som skickar dit mannen både nu och då.

Tycker att en del kläder inte är värda sina priser och undrar hur en del människor tänker. Jag prutar och jag köper på rea och mycket sällan dyrt även om det är märkeskläder. Man ska köpa på rean och spara till året därpå.
Så gör jag ofta.
...så till nästa inlägg!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards