Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Än finns det hopp, och allt har en ände.

Av Åke Johnson - 2 mars 2011 21:44

Köksrenoveringen är snart klar. Campinglivet i vardagsrummet är snart till ände. Men det har gått förvånansvärt bra. Nja, lite har vi nog gnytt, men i det stora hela så. I morgon Torsdag blir allt återställt till det normala. Men först ska dammsugaren och hink och svabb göra sitt. Snacka om ett dammstoft som lagt sig över allt.

Hugo vovven gillade snickaren. Tänk ändå vad vovvar märker, om människan är hundvän eller ej. Jag tror att Hugo kommer att sakna Anders på morgonen. Han missar ju kakan som han hade med sig var morgon. Härligt med sådana människor tycker både Hugo och vi tvåbenta. Det får väl bli en liten godbit av husse eller matte då kanske, men det blir nog inte på samma sätt. Vi får väl se.

  

 
 
katsura

katsura

3 mars 2011 20:59

Så roligt att få det lite nytt och fräscht! Jag vet hur det känns med campingliv och byggdamm... "Vi" byggde ett badrum för två år sedan. Det var jobbigt, men ÅHHHH så härligt när det blev klart! Trevlig helg!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

4 mars 2011 13:39

Det stämmer bra att det är ett äldre lok, från 60-talet mer bestämt. Dock finns det lok från 50-talet som ser mer moderna ut.

Vad kul att hunden gillade snickaren :) Jo djuren märker ju sånt där direkt. Och hade han kaka med sig kan jag tänka mig att han blev extra populär!
Jag vill se bild på nya köket!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

4 mars 2011 14:42

Ska bli så spännande och se hur fint ni har fått det och du tog väl före- som efter bilder så man kan jämföra? *ler*

Ja du slipdamm, tala inte om elände... blääää

Trevlig helg pågen och ha det så trevligt du kan!
Klapp till Hugo pojken också.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards