Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Lördag 26/2.

Av Åke Johnson - 26 februari 2011 19:34

Så var det dax för bloggen igen.

Jag tycker faktiskt att jag har slarvat lite med skrivandet. Men det har sina skäl. Det är en hel del runt oss nu.

Bland annat byts halva köket ut. Å det är de delarna som är väsentliga för att hushållet ska fungera. Dock gör jag inget själv den här gången, som jag gjorde med vardagsrummet före jul och nyårshelgerna. Inte för jag fick nog, men det är mycket tunga lyft med köksskåp och dylikt + inpassning av diskho och spishäll i en ny bänkskiva. Nä, jag låter de som kan göra det jobbet. Kakelarbeten har jag aldrig prövat på tidigare, så varför chansa. Inte så dumt med ROT avdraget. Bara att konstatera.

Det betyder att vi lever i kappsäck eller någon typ av variant på campingliv. Campingliv i o f s är vi vana vid men inte i hemmet. Fy Fabian vad rörigt vi har. Men resultatet blir säkert bra när det väl bli klart. Det lär bli någon gång i slutet av nästa vecka.


Annars har det varit en hel del möten den gångna veckan. Vilket har varit skönt. Borta från eländet hemmavid. Köket är ju på något sätt navet i hemmet, eller hur ?


Det börjar att ordna upp sig med ryggen. Tack för det, tycker jag. Voltaren gjorde nog susen. Men grunden lades ju med Ipren, så jag vet faktiskt inte vilken tablett som var läkande. Kanske båda, eller är det tiden som läker alla (sår) verk.


Nu lever vi campingliv i helgen och några dagar i nästa vecka. Hoppas att allt är fixat till åtminstone Onsdag.


Go helg på er alla bloggare.


    

 
 
Zandra

Zandra

26 februari 2011 19:57

Men jag lottar ju ut just tvål i min tävling :-D Fast med doft!

Det kommer säkert bli jättebra med nytt kök! Kan det tänkas att det kommer en bild när det är klart?
Vad har hänt med din rygg? jag hade problem med ryggen under många år efter en skada. Och jag har bara ett tips: Naprapat! En bra sådan.


http://drak.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

26 februari 2011 20:38

Åh så härligt om man kunde fly fältet. Har nyss dammsugit för fentioelfte gången denna dag av allt spån som kommer när mannen sågar i golvbrädena. Pust...och stånk...
Vi har ju dessvärre kakler kvar också men sedan efter några hyllor, lister etc ska det bli klart. Där passerade vi hela februari och några veckor i slitet på jan. Så ensam som mannen varit är nog inte så lätt inte och dessutom har han ju jobbat heltid hela tiden.

Lycka till med köket och ta lite bilder så jag får se dina nya "vitvaror"....och bänkskivan! Vill se! hihi

Trevlig camping nu också och fortsätt krya på dig!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

26 februari 2011 22:37

Jag är övertygad om att det blir fint när det blir klart. Bilder ser vi fram emot.

http://mj.bloggagratis.se

 
marianne

marianne

27 februari 2011 19:16

Hoppas vi får se bilder från ditt nya kök,vi är ju nyfikna.
Skönt att du är bättre i ryggen.
Ha det gott

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards