Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under september 2010

Av Åke Johnson - 2 september 2010 14:42

I kväll utfrågas Stadsministern i SVT 1 kl 20.00 Det ska i alla fall jag se.


  

Av Åke Johnson - 1 september 2010 13:34

Nu undrar ni allt !!!!! Inte ,,,,, jo så här är det.


Som jag skrev om för några dar sedan så skickade jag in en insändare till lokaltidningen, Ystad Allehanda. I dag var den i tidningen.


Jag skriver ganska många insändare, alla har blivit införda. När jag skriver en insändare med politiskt innehåll så är jag inte lika säker att den blir publicerad som en av mer allmänhållen art. Nu får vi se om jag får någon reaktion från läsarna. Jag väntar med spänning. Kanske nån reaktion här på bloggen ?


Varsågod, här är den i sin helhet :

..................................................
.......


Snart val i Sverige.


Ett ödesval, var det någon som sa. Som Socialdemokrat kan jag tycka att det vore ett öde i den bemärkelsen om höger Alliansen får regera ytterligare fyra år. Går de rödgröna framåt och vinner valet då är ödet ett annat.

Som jag ser det så är det två olika filosofier som presenteras av de två blocken. Målet med sakfrågorna kan vara det samma, men vägen dit är den stora skillnaden.


Socialdemokratin har alltid tänkt på den lilla människan. Det finns inget annan parti som så omsorgsfullt och heltäckande har och kommer alltid, att värna om de sämst ställda i vårt samhälle.


Socialdemokraterna byggde välfärden i vårt land med början under 1900 talets första hälft. En välfärd som snabbt kan raseras. Dessa fyra år med Högeralliansen är en början på detta.


Vi Sossar använder ofta ordet solidaritet i vår retorik. Ett slitet ord kan hända, men ett ord vars innebörd garanterar trygg framtidstro.

Hörde att ungdomar i dag vet knappt vad ordet betyder och därmed aldrig använder ordet i dagligt tal. Det är nog hög tid att lansera ordet och dess handling igen.


Jag hoppas verkligen att vi medborgare som fått våra röstkort i brevlådan verkligen går och röstar. Det är nu, vi var och en avgör, hur det ska se ut i våra kommuner, landstig och i vår Riksdag.


Vad ni ska rösta på, det avgör ni själva. Jag vet i alla fall vad jag ska lägga min röst. Jag vet att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvisare politik i alla tre valen.


Åke Johnson

Tomelilla.


  

Solen lyser verkligen i dag och värmer. Härligt.


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards