Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Åke Johnson - 4 juli 2010 08:18

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev om att jag hade bestämt mig för att gå ner i vikt. Den 14 Juni tog jag beslutet och i dag är jag 5,3 kg lättare. Inget att skryta med, jag har ju bestämt mig. Målet är 10 kg.

Det har gått riktigt bra. Liten uppoffring är det nog allt emellanåt men i det stora hela har det gått smärtfritt. Magen varken skriker eller värker efter mat.

Jag är också medveten om att nu kommer det att gå långsammare med viktminskningen. Varför det är så vet jag faktiskt inte.


Det jag har bojkottat är potatis, ris, pasta och bröd. Jag äter en gång om dagen och däremellan äter jag frukt. Morgon och lunch kosttillskott.


Under den här tiden så har vi varit bortbjudna tre gånger på härliga rätter som äggakaka, grillat och någon typ av kycklingrätt. Jag lät mig väl smaka alla tre gångerna. Inget dåligt samvete för det. Nä viktminskningen ska tas på lång sikt. Ingen tidspress här inte   .


Jo jag glömde en sak. Kaffet har jag skippat, dricker te i stället. Jag tycker att te mättar mer än kaffe. Kan vara inbillning, men vad gör man inte för viktminskningen. Men någon teceremoni har jag inte utan låter tebladen svälla ordentligt så det blir starkt och en aning beskt.

    


Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards