Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 14 mars 2010

Söndag morgon.

Av Åke Johnson - 14 mars 2010 08:22

Med melodifestivalen i minnet så sitter vi här nu med vår Söndagsfrukost.


Blev det något bättre med den internationella jurygrupper från några Europeiska länder ? Blev det en slagkraftig melodi som vann ? Jag är i alla fall tveksam.

Hela det här jippot tycker i alla fall jag har på något sätt gjort sitt.

Jag tyckte presentatörerna gjorde ett bra jobb i går kväll. De gånger jag sett dem tidigare har de bara skrikigt och för oväsen. Men i går kväll var det ändring på den punkten i alla fall.


Melodierna då. Ingen riktigt uppstickare tyckte jag. Men kan ändå konstatera att smaken skiljer sig mellan Svensk och övrig Europeisk smak. Listan ändrades när de Svenska rösterna räknades.


Det är väl ändå så att det är jättesvårt att tävla i musik. Men Melodifestivalen har väl en uppgift i alla fall att förbrödra folken i Europa. Det har man tydligen hållit på med i 50 år nu, om jag fattat saken rätt.

 
 
Sanna

Sanna

14 mars 2010 12:45

Smaken är som baken och inte var det min smak som inföll igårkväll. Sedan håller jag med dig att det är svårt att tävla i musik och säger ofta;
-den låten var fin men ingen vinnarlåt!
Känns det igen?

Din favorit var ju med en kort stund och lika duktig och vacker som vanligt med sin enorma röst, Malena.

Nu blir det sol för resten av den närmaste timman!
Hörs pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Magnus

Magnus

14 mars 2010 13:51

Jag gillade vinnaren..tycker att den lilla tjejen hade en fantastisk röst. + att jag gillade låten.

http://mj.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

14 mars 2010 19:55

Ja men då har du koll på vilka områden jag rör mig i. Kul!
Edsviken är väldigt fin att promenera runt, men det var hemskt isigt idag så det var lite besvärligt. Men trevligt, för solen sken så fint!

Jodå, jag vet vart Töjnan är. Ungefär i alla fall!

Jag tycker det var roligt att Anna vann. Hon verkar vara en så gullig tjej. Och det är helt otroligt vilken röst det bor i den lilla späda flickan. Men jag tror inte heller hon kommer att vinna i Eurovision.
Jag hejade på Salem igår, han är också duktig!

http://drak.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 mars 2010 12:38

Såg det hos syrran min. Rar låt, Salems hade också gått bra. Men visst, de internationella jurygruppernas val var ganska annorlunda. En nyttig och intressant fingervisning. Melodijippot är mest för oss svenskar nu, slår det i Eurovision så är det rena turen - eller oturen, beroende på hur man ser det. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards