Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Så var det Fredag igen.

Av Åke Johnson - 12 mars 2010 14:45

Jag tror........................


att människor glömt bort !

att människor vill glömma !

att människor vill bortse !

(vissa av oss)


Var och lyssnade på SPI s partipolitiska presentation. Ett parti som vill etablera sig i vår kommun. De finns på ett 20 tal platser i Skåne. Även i andra kommuner i vårt land.


Distriktsordföranden som presenterade programmet hade med sig några representanter från andra kommuner för att bistå honom. Själv kom han från Malmö där SPI tydligen har 2 mandat i kommunfullmäktige.


Han sa bl. a. att huvudfrågan var pensionerna. Men att partiet också var tvärpolitiskt.

Alltså inte tillhörde något block. Att de hade några andra frågor också på sin agenda för att inte bli ett enfrågeparti.

Bl. a. hade de Invandringen som en fråga, en annan sjukvården och en tredje kollektivtrafiken.


Men va sjutton, har vi inte tillräckligt med enfågepartier i det här landet.

Jag ställde flera frågor, enligt mig relevanta frågor, varav här är två av dem.

1. Har ni sneglar på Sverigedemokraternas hemsida ?

2. Hur har ni tänkt att finansiera era förslag ?


Svaren blev,

1 Nä sd har tittat på våran.

2 Nä någon uträkning av ekonomin har vi inte.


Det betyder att vi har ett parti till med liknande syn som Sverigedemokraterna.

Det betyder att vi har ett parti som lovar en massa saker utan ekonomisk teckning för sina förslag.


Detta här är för mig helt obegripligt. Hur kan människor gå och rösta på valdagen på ett sådant parti. Snacka om att splittra väljarkåren.


Mina att satser då i början av detta inlägg. Ja det tål att tänka på.


Ni som kanske inte vet vad SPI är, jo det står för Sveriges Pensionärers intresseparti.




 
 
Sanna

Sanna

12 mars 2010 15:19

Tänk vad omdebbaterat det blev om alla pensionärer på sistone. Det är ju bra men det hade ju varit bättre att aldrig sänkt skatten på pensionerna från början.
Nya små partier poppar det upp ideligen för att sedan försvinna. *gapskratt*

Näe nu ska jag vara snäll och vinkar till dig när du tuffar bort med tåget ikväll. Visst ja, där medverkar ju Birro som kommit upp sig i smöret. *me like*

Ha det gott och puss på nosen till Hugo pojken också!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Zandra

Zandra

12 mars 2010 15:39

Hallsberg är absolut en järnvägsknut, och det är nog därför min skola ligger just där. Jag ska nämligen bli tågförare!

En vän till min chef sa en gång "utgå från att alla är idioter". Tyvärr ser det ofta ut som att det är sant... Jag förstår inte alls hur folk kan rösta på sverigedemokraterna och liknande. De har inga bra lösningar. Jag tror att de bara skapar hat.

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

12 mars 2010 17:46

Det korrekta namnet nu mera är faktiskt tågförare har jag fått lära mig (jag har alltid sagt lokförare).
Det finns fortfarande gamla mossiga karlar inom branschen som tycker att kvinnor inte har där att göra. Lyckligtvis har nog de flesta av den sorten gått i pension när jag är klar med min utbildning.

Efter utbildningen lutar det nog åt att jag flyttar tillbaka till Stockholm några år. Har alla mina vänner här. Men på sikt vill jag nog inte bo kvar. Passar på medan jag är ung, för jag skulle inte vilja sätta barn till världen i en storstad.
Kanske skulle ta en tur till Askersund och spana in det inför framtiden! Om inte annat är det alltid trevligt att besöka vackra platser.
Var i Östersund under helgen som gick, också en mysig stad!

http://drak.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

12 mars 2010 18:02

Jo, nog räcker det med partier kan jag tro och det blir för många val att välja bland till slut - räcker nog som det är./Har varit med i NIX i flera år och nyligen förnyat detta. Men vad jag förstår så har bolag där man är kund rätt att ringa till en. Det var väl något sorts ombud för Stadsnätet som ringde idag. Och jag är ju ansluten, alltså "nästan kund" även om jag inte har valt något specifikt än.

http://elisannw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards