Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Dysterqvist.

Av Åke Johnson - 24 februari 2010 15:43

I Måndags var jag på ett av tre årsmöten som sker nu så här i Februari och Mars månader.


Då på Måndagen träffade jag Herr Dysterqvist. Jag begriper mig inte på dessa människor som jag kallar för just Herr eller Fru Dysterqvist.


Ingenting är bra. Förslagen som lämnades, valen som gjordes, folket som valdes var bara skit. Men gör något själv då, Dysterqvist !!

Nä se det går inte. Dysterqvist har så mycket att göra.

-Men du kanske kan hjälpa till med det här lilla då, inflikade jag.

Men nej då, Dysterqvist är en upptagen man.


Hur fan kan människor bli sådana. Men vara med ska dom. Bara för att tycka att saker och ting är bara skit. Men ingenting ska de göra, bara komma till ett dukat bord och klaga på det som är serverat. Fy på sig Dysterqvist.

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

24 februari 2010 18:40

Jo, det kan man fråga sig - allt kanske inte blir bra GENAST men man måste ändå försöka göra NÅGOT. Det kan ju faktiskt bli bra och att bara klaga utan att ens ha försökt är inte rätt taktik. Jag skrev en lite småironisk dikt om "Dysterkvist" än gång faktiskt. Hoppas att du får träffa Herr eller Fru "Ysterkvist" imorgon! Dom är ju så mycket roligare att ha att göra med, eller hur?!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

24 februari 2010 19:27

Jag tror att ingen har killat dem under hakan och att de har fått för lite kärlek. *nickar*

http://sancha.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

25 februari 2010 09:28

Jag tror det är precis så som Sanna säger!
Fast kanske bäst att du överlåter utförandet av kille-killet under hakan till en kvinnlig medarbetare...

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

25 februari 2010 10:37

BRA skrivet, Skånepågen!

Meeeen om de är så sura kan de bli hemma. Grrr. Så onödigt att vara en sådan stämningssänkare. Upp med hakan och se positivt på saker! Öppna sinnet och se det positiva i förändringar och utveckling! DÅ kan det börja hända saker! >;-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

26 februari 2010 08:04

Dissa energitjuvar, de tillför ändå ingenting!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards