Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Smultron om ej på strå.

Av Åke Johnson - 7 juli 2009 20:16

Visst finns det många smultronställen.

Ett för mig är Ystad.

Ystad skulle definitivt klara sig utan Walander, men nu finns han, eller gör han inte? Gör det samma, finns han så är det bra att han finns här i Ystad. Han smälter in liksom i miljön här i den lilla stadsbilden.

Har ni möjligen aldrig varit här, så kom hit. Har ni varit här, kom hit igen. Ystad har så mycket av allt.

Fina gamla hus, ett kloster, en mycket vacker kyrka, Maria kyrkan, en djurpark. En underbar badstrand på gångavstånd från stadskärnan.


Här kommer några bilder, håll till godo.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 juli 2009 05:46

Det verkar trevligt, måste jag prova någon gång. ;-)

Skämt åsido: kan ju bara hålla med! Ystad är en underbar stad! Och Wallander smälter in mycket bra.

Ljuvliga bilder, Åke!

Tänker ta mig en promenad på bild nr 3 idag, bild nr 1 besökte jag ju i fredags, men där kommer nya vackra rosor varje dag, så man kan inte vara där för ofta. :-)

Älskar Mariakyrkan, både interiört och extriört! Speciell barockkyrka för svenska förhållanden. Mycket vacker.

Och gränderna... ja, de är ju bara gränderna. :-) *kikar fram runt ett hörn*

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

9 juli 2009 00:28

Klart att Wallander finns. Jag läser ju om honom här. Vet tom vilken gata han bor på. Så det så!

Kanonbilder och vad skoj att se lite variationer. Stadsbilder är rätt fina de också.

Ha det!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

9 juli 2009 17:29

Ja, nog finns väl Wallander, det känns i alla fall så. Ham måste vaka över denna vackra stad, en favorit som jag hoppas kunna återvända till snart igen. Underbara bilder. Tack!

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

18 juli 2009 00:13

En kyrka, en kyrka, en kyrka :-)))
Fick så namnet av Gladan. Mariakyrkan. Antar att detta är Ystad? Ser fantastiskt vacker ut. Kyrkan alltså. Jag är inne i en fullständig kyrkfotograferingsperiod i sommar!

http://malmdamm.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards