Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 30 april 2009

Jag kan inte sova.

Av Åke Johnson - 30 april 2009 01:11


Vad gör man när man inte kan sova?

Varför denna klarvakenhet? Är det månne det varma vädret som gör det? Eller kan det vara att jag i morgon kväll, nej i kväll blir det ju, skall vara grillgubbe.

Vad ska gästerna tycka om min grillkonst. Eller måste jag ta hjälp av en av gästerna. Ja det ger sig nog.

Men hopplöst är det att ligga och vrida på sig i slafen. Är det då bättre att sitta här framför dataskärmen och försöka få ihop några rader? Ja kanske ändå. Ibland så får jag total, jag tror man kallar det för bloggtorka. Men se, det blev några rader i alla fall.

Är jag tröttare nu då? Nä inte ett dugg. Men det ger väl sig som allting annat på ett eller annat sätt.


Får väl i värsta fall slå på TV och kolla på någon film.


För ta en macka eller så tror jag inte är så bra vid den här tidpunkten av dygnet. Tror att jag fått det rådet tidigare av någon bloggvän.


Fortsätt sov ni, tänk inte på mig. Jag klarar mig alltid. Att se soluppgången en Valborg, det kanske kan bli ett inläggsstoff av det. Den som är vaken får se.

Fortsätt sov ni.

 
 
Eva

Eva

30 april 2009 07:03

Tack för titten!

Ja visst är det hemskt när man inte kan sova. Mitt sömnmedel är en bok. Det fungerar alltid. Jag läser tills ögonen ramlar ihop och ibland får jag läsa sista sidan eftersom det kan vara lite suddigt ibland.

Det är jätte kul och intressant att släktforska, men det tar mycket tid.
Tyvärr finns inte den tiden just nu när Martin är liten, men när han blir större så ska jag ta tag i det igen.
Ha en riktigt trevlig Valborg och du blir säkert jätte bra som grillmästare idag.

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

30 april 2009 14:55

Du gör rätt i att gå upp. Det är något i luften nu som gör det svårt att sova; värme, pollen, vårens magi... Vem vet.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

30 april 2009 18:28

Nej ät inte så sent och det mår man egentligen inte bra av.
Jag antar att du grubblar lite varför du har svårt att varva er. Det kan komma i perioder det där och plötsligt utan skäl så sover du gott igen.

Kanske saknaden efter vovven gör sitt till och era promenader som inte är fy skam/dag som du behöver återuppta...

Man ändrar sig sakta till att ha varit en utomhusmänniska till soffliggare...*ler* omedvetet.

Ha en go valborg och tror säkert att grillat blir bra.
Kjam kjam...

http://sancha

 
Magnus

Magnus

30 april 2009 20:01

Har du ingen påse med maränger då?
:)

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards