Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Sol ute sol inne sol i hjärta sol i sinnet.

Av Åke Johnson - 4 april 2009 18:02


Vilken dag det har varit i dag.


Över Österlen har det varit toppen för just här där jag bor har det inte blåst något ting.

Annars blåser det ganska mycket här, men som sagt i dag slapp vi det. Bara sol.

+32 grader mätte jag upp i ett hörn med full solljus. Rena sommarvärmen. Hoppas det håller i sig.


I dag har det varit en riktig slappardag. Har inte fått gjort ett jota. Suttit i solen och gassat mig.

Vårbruket är i full gång runt om här på åkrarna. Det har det varit någon vecka nu. Men bönderna gillar nog det här vädret också, när de skall ut med sina monster till traktorer.


För övrigt så har det inte hänt så mycket, men i morgon får jag nog ta mig i kraken. Damsugaren skriker att få göra sitt. "Gör det då", sa jag, men han stod där i skåpet bara och tjurade. Får nog ta fram den i morgon så det är dammfritt när frun kommer hem sent i morgon kväll.

Samtidigt kan jag ju dammsuga bilen också. Det behövs verkligen efter vintern.


Ordning och reda avlöning på Fredag. Men Fredag har det ju varit redan. Men lugn, snart kommer en ny. Och ordning är A och O.

Varför heter det så egentligen, A och O. Kanske någon vet.


 
 
Magnus

Magnus

4 april 2009 18:15

Det är rätt.
Luta dig tillbaka och slappa!
Ska bli kul att få besök snart, tiden går ju fort och snart är det dags. Vad tror du om någon bio-kväll?

http://mj.bloggagratis.se

 
Magnus

Magnus

4 april 2009 18:27

Svar på din fråga:
Jag får ingenting eftersom jag inte har övertidsersättning. Det har jag förhandlat bort mot mer semester och högre lön. Så när den bärbara åker fram på helger så är det nog mest företaget som tjänar på det ;)

http://mj.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

4 april 2009 19:20

Varför du inte dammsuger kan jag inte svara på, kanske ett lathetstecken och går ju lika bra att förskjuta en dag.

Något jag däremot vet är uttrycket A och O...alltså betydelsen av Alfa och Omega som är första och sista bokstaven i grekiska alfabetet. Allting har en början och ett slut.
Enkelt och lättare att säga A och O då.

Ha en go kväll och Babben kanske roar dig kl 20.00

http://sancha.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

4 april 2009 19:21

De e rätt! Är bara några få mil från dig idag - har nästan blivit bränd av Österlensolen idag! Njutit av dina krokusar och fräckisar. ;-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

4 april 2009 19:29

Har du och dammsugaren möjligtvis vägarna förbi mina marker?

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

4 april 2009 20:15

Hoppas frun haft det trevligt på resan!

http://anna78.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

4 april 2009 20:24

Tack för raderna i mon blogg, trevlig kväll

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
stort och smått

stort och smått

5 april 2009 10:57

Öis och Gais har trevliga relationer med varandra, så jag vågar nog säga att det blir mer av en folkfest idag! Hade Gais - IFK Göteborg spelat hade nog stämningen blivit mer ..hatisk(?).
Vissa gais-supportrar har väl råkat i bråk, fast då med andra supportrar än Öis.
Det är den uppfattningen jag har fått... Och jag hoppas att jag inte har fel.

Ha en bra dag! Trots avsaknad av sol... Eller har ni sol hos er?

http://agneta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards