Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2009

Något att fundera över, månne.......?

Av Åke Johnson - 4 mars 2009 15:34


Några historier.


1.


-Du, vet du varför Skånska kommunalarbetare inte får ha trätofflor på sig?

-Nä, ingen aning.

-De kan slå rot.

..................................................
......

2.


-Hörde du att man vill öka ut och förstärka tågnätet i Skåne?

-Varför det, det bor väl inga Stockholmare där.


..................................................
......


Nog för att det är historier. Men ibland undrar jag om inte den andra historien stämmer överens med verkligheten.

Skulle 08 vara lite för mer än alla andra. I bland får jag den känslan.


Ex.

Med hög röst i kassan i Konsum eller ICA. ”Ä rappa på lita va!!!!” Självklart någon med 0 brytning. Jag kallar dessa för Upplänningar.


Med hög röst, ”så här skulle det inte få gå till hemma”.


Jag vet inte om vissa Stockholmare tycker att de är lite för mer. Nåja, jag är en 08 själv men kan ändå inte fattar beteendet.


Det jag däremot tycker är lite konstigt är att vissa inte har varit i sin huvudstad någon gång i sitt liv.

Men, de har ju Köpenhamn förstås, men än då.



 
 
stort och smått

stort och smått

4 mars 2009 16:32

Tyvärr får jag hålla med dig om att det finns många dryga människor i just Stockholm. Och många trevliga också, ska kanske tilläggas!
De trevligaste tycker jag är Gotlänningar, Norrlänningar och Skåningar (inte alla dock!)

http://agneta.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

4 mars 2009 19:17

Oj, fin ny bakgrund! :-)

Lyckades inte klura ut något bra till din tävling, men är djupt impad av Sanna! :-)

Tack för recensionen av Troell-filmen, lite mer nyanserade intryck från dig. Det du skriver om hur det var förr är så sant.

Kul vitsar, tycker denna skåningen! :-D Jobbar hårt för att hålla tempot nere i min omgivning. Och folk, tja... Dom är och förblir folk, var de än kommer ifrån. 8-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

4 mars 2009 22:12

En streber kan nog hittas i alla kategorier! Det är bara det att stockholmare som utmärker sig lyfts fram mer än andra.
Skönt för oss andra, som är så "rediga" att ha några att göra narr av! (hi-hi)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
MJ

MJ

5 mars 2009 09:36

Det är väl mer eller mindre bevisat att Upplänningar är det bästa Sverige som kan frambringa :)
Jag ser inget konstigt i det ;)

http://mj.bloggagratis.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

5 mars 2009 11:06

MJ: Sverige, ja. Men Skåne är något annat.
;-D

 
Ingen bild

Skånepågen

5 mars 2009 12:49

Var observanta någon gång på detta, nästa gång ni står i kön någonstans i landsorten så får ni höra.
Ja, Magnus, det är något alldeles speciellt med Upplänningar, men det får vara vår hemlis.

 
Sanna

Sanna

5 mars 2009 12:50

Har du också renoverat?

Smittade det av sig...eller kan det vara våren som gör så här med oss....ha ha. Mycket snyggt och fint men din presentation försvann ju ner i golvet.
Det beror säkert på att du har en för stor bild liggandes här som gör att det trängs ner.
"Mora-bilden" antagligen.

Nåja fint, vackert och vårlikt blev det i alla fall.
//Sanna

http://sancha.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

5 mars 2009 13:48

Jo jag ser bilden där nere på vovven och dimman också...ha ha!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanna igen!

5 mars 2009 13:52

I det här inlägget http://aake.bloggagratis.se/2009/03/02/1443556-resultat-av-omrostningen-samt-ledtrad-pa-gubben/
...har du gjort streck (linje) och det är dessa som jag antar påverkar din presentation så att den hamnade längst ner. Du kan gå in och redigera det inlägget och radera lite prickar i den raden så kommer bilden på vovven att hoppa upp igen. (raden är för långt ut!

 
Sanna

Sanna

5 mars 2009 17:05

Grattis till rätt svar! :)

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards