Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Välkommen till ankomsthallen.

Av Åke Johnson - 15 januari 2009 18:54


På eftermiddagen i dag har jag fått prövat på Lunds Universitetssjukhus.

En enklare undersökning var det som jag skulle göra. Första gången jag var där över huvud taget.


Med tanke på att det var första gången så var jag där i god tid. Kunde ta en fika i en trevlig kafeteria.

När jag satt där så slog det mig, det är ju ett sjukhus jag sitter på. Ingen tåg eller flygterminal. Men snudd på lika mycket folk snurrade runt i entréhallen. Vad ska alla dessa människor. Är alla så sjuka eller skall alla göra som jag en liten enkel undersökning.

En del såg verkligen sjuka ut. En del, som jag, lite spända. En del såg ut som om de skulle på en mindre resa. Väskor, portföljer, ryggsäckar bars det på.

Om det inte vore för de vit eller blå eller grönklädda människorna som gick, sprang eller rusade förbi mig så kunde man tro att jag satt på Sturup.


Man får vara glad att man är någorlunda frisk. Lite skavanker hör väl till. Tur ändå att vi har en sån sjukvård som vi har i detta land.

Peppar, peppar ta i trä, jag har sällan behövt anlita sjukhus. Men när man väl sitter där funkar det perfekt.


Undersökningen då, gick fint. Svar kommer till husläkaren. Ja, många kockar skall det vara om det skall bli en god soppa.


 
 
Sanna

Sanna

15 januari 2009 19:08

Jag var och röntgade mina lungor i december och jag slogs av samma tanke som du hade idag. I vestibulen möttes man av alla olika sorters människor som säkert en del också arbetade där. Det fanns snickare och det fanns sjuksköterskor och så vi. Alla vi som på ena eller andra sättet måste få någon typ av kontroll/hjälp. Det kan ju vara allt från en småsak till att bara med sig necesären och lägga in sig. Ett aalig omlopp av människor är det i alla fall. Här har vi en bra sjukvård via lasarettet men mindre på vårdcentralerna. Det är omskrivet långväga och alltså inget nytt. De svarar inte ens i telefonen då de är överhopade av jobb. Så här får man försöka hålla sig frisk. Hoppas du får ett bra svar vartefter av din läkare och jag håller tummarna! //Ha det gott!

http://sancha.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 januari 2009 17:35

Ah, men du har rätt Åke: en tripp är alltid en tripp. ;-/

Hoppas allt gick bra!

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

19 januari 2009 20:59

Varje gång jag kommer in på sjukhuset lägger jag märke till myllret som råder. Alltid mycket folk i farten, och jag blir lite ledsen över att det finns så många som är sjuka. Sånt tänker man inte på när man svischar fram i vardagen direkt. Men jag önskar varje gång att alla skulle slippa vara där, önskar att de fick vara bland sina nära och kära, på sina jobb eller i skolan.
Hoppas läkaren kommer med positiva besked förresten..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards