Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Tävlingen fortsätter.

Av Åke Johnson - 11 januari 2009 10:54


Ni får även denna dag att gissa vem som avbildades på porträttet från i går.


Ledtråd : Skrev musik .

..................................................
..................................................
.


Såg ”Stjärnorna på slottet” i går. Lite kul är det. Bland annat för att jag känner igen mig när kameran panorerar landskapet och i går var dom på Ystad Teater. En mycket fin teater. Inte så långt från hembyn.


Jag håller faktiskt med många positiva vokabulär om Jonas Gardell. Han är duktig och kunnig med det han gör.


Nästa gång är det Kerstin Dellerts tur. Hon har föresten sjungit partier som porträttet skrivit.

 
 
Ingen bild

GladaKatarina

11 januari 2009 12:42

Hahahaaaa!!! Heureka!!

Vet du hur detta gick till? Jo, jag sitter just nu och löser korsord med en god vän. Vi behövde veta namnet på 1983 års fredspristagare och kom på det. Men hur stavar man till Lech Walesa? (Nej, det är inte mannen på bilden. ;-) ) Vi provade med Wav- Waw-. Inget rätt.

Till sist bestämde jag mig för att slå upp på Polen. Får först upp Puc-.

Där var han.

Puccini!! :-D Kompositören som skrev La Traviata!!! :-D :-D :-D DET är mannen på bilden!!

 
Anna

Anna

11 januari 2009 12:56

Giacomo Puccini, jag googlade på La Traviata när du skrev att han skrev musik - den operan ni var på nyligen :-)

http://anna78.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

11 januari 2009 12:56

Attans!, nu såg jag att Katarina hann före

http://anna78.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

11 januari 2009 13:03

Äsch de andra hann före mig och det beror på min sovmorgon och inget annat.... ha ha!
La Bohème och Tosca är ju några av hans verk och går ju inte av för hackor. Så var det löst och ag kan lova dig att jag har funderat och var även inne på tonsättare igår. Skoj tävling!

http://sancha

 
Ingen bild

GladaKatarina

11 januari 2009 13:10

Smart, Anna och Sanna. Så långt tänkte inte jag. 8-) Jag hade ren bondtur!

 
Ingen bild

GladaKatarina

11 januari 2009 13:23

Men HALLÅ!! Verdi skrev ju La Traviata! Nu lät jag mig förledas... 8-)

 
Anna

Anna

11 januari 2009 15:46

Katarina, Jag googlade och där stod det att Puccini har gjort La Traviata....trodde jag men det stod att La Boheme är lika bra som La Traviata och att Puccini har gjort La Boheme och Verdi som gjort La traviata hahaha ibland lönar det sig att läsa slarvigt - om nu Puccini var rätt????

http://anna78.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards