Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 1 januari 2009

God fortsättning 2009.

Av Åke Johnson - 1 januari 2009 09:51


Så har det då hänt. Nytt år nya möjligheter, nya utmaningar, nya äventyr.

För nog är väl livet ett stort äventyr.

För alla människor blir nog 2009 ganska kärvt, men det är bara att spotta i händerna och försöka se de ljusglimtar som allt emellanåt dyker upp.


Nyårsnatten var ganska kall här nere på Österlen. Men det skyggade inte alla raketskjutare, att utföra det de skulle.

Vackra färger är det och ett fint skådespel är det ju. Men måste det smälla så förb..at. Våran vovve bryr sig inte om ljudet, men det finns andra som lider desto mer.


En annan fundering. Miljön mår inte bra av dessa raketer. Men det tänker nog ingen på en nyårsnatt varken ung eller gammal, var man än befinner sig på vår jord. Jorden går väl inte under för några smällare, eller gör den det? Var är miljötänket då?

Konsekvensen av miljötänket är svårt, kan tyckas.

Men det är bara nyår en gång om året!

Må så vara, men är det kris i vår miljö så är det även om det är nyår.

Nog om detta.

Du nya år, ge oss kraft att försöka förändra det som förgör vår jord och trotts ekonomisk kris gör så att människorna tänker fred på hela vårt klot.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

1 januari 2009 13:47

Så sant om raketerna! Och även om det kommande året - med gemensamma krafter kan vi få ordning på det mesta, om vi vågar.

Gott Nytt ÅÅÅÅÅÅR!! :-D

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

1 januari 2009 15:35

Det är som oftast den "lilla" boven som till slut påverkar allt. Liten tuva stjälper ofta stort lass, du vet! Så även om det bara skjuts raketer 2-3 ggr/år så har det ju en negativ påverkan. I min lokala tidning sitter de och tjafsar om bilar som vräker ut avgaser kontra raketer. Så visst upprör det på båda håll. Go fortsättning önskar jag dig och hoppas trots allt att man kan kavla ner ärmarna något också år 2009 :)

http://sacha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards