Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Stackars människor.

Av Åke Johnson - 4 mars 2014 09:27

Vilken orolig värld vi lever i.

Även om jag personligen inte upplevt varken krig eller större konflikter i mitt land så kan jag naturligtvis inte förstå fullt ut det elände som folket har det i t ex Ukraina. Men som det är med TV hjälp så är det ju bara att titta på skärmen och försöka att sätta sig in i hur det är för människorna. Maktkamp för de styrande, ett hopp om ett bättre liv för befolkningen.

Det dom startade i Kiev för flera månader sedan var väl en kamp för ett bättre liv. Jag tror inte dom förutsåg denna konsekvens som de nu bevittnar. Stackars människor.

Så fortsätter väl eländet i Syrien, även om nyhetsrapportering varit lite tunn därifrån just nu. Men tyvärr så hänger väl allt det här eländet ihop på något sätt. Det är väl det som kallas världspolitik.


Nu pratar t o m Moderaterna om att förstärka försvaret i vårt land och även förband på Gotland. Vad säger man om det? Sent ska syndaren vakna, eller...... ?

Självklart ska det finnas militär närvaro på Gotland! Begriper inte varför det slopades en gång.


Jag är i alla fall oerhört glad över att ha förmånen att bo och leva i Sverige. Dom problem som vi möjligen kan ha här är ju bara en vindpust om man jämför. Men de orättvisor som vi har kämpar även jag för, att få ett ännu bättre land. Ett land vi ska värna och vårda.


I dag är frågan för oss i vår lilla värld, vanlig semla eller winersemla.  

   

    

 
 
Ms. T

Ms. T

4 mars 2014 13:11

Det var dock inte alltför längesen som det sades och skrevs att krig och fattigdom dock minskat relativt sett. Elände har ALLTID funnits, värre än så här, men skillnaden idag är att olika media, tv, tidningar, radio etc. rapporterar hela tiden. "Det flöt blod också på Jesu tid" som en manlig reseledare sa från Israel när han läste lite ur Bergspredikan i april 1990!!!

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

4 mars 2014 16:41

Vi behöver ett försvar och det ser man ju bara nu hur det är i världen över. Jag håller inte med dem som menar att -Kommer ryssen in så har vi ändå inget att sätta emot!!!
Vad är det för inställning?

På tal om semla så har jag aldrig smakat en wienersemla. Känns inte äkta helt igenom. Fast som gofika slinker ju det mesta ner! :)

Ha det bäst!

http://sancha.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

4 mars 2014 19:18

Usch ja vilket elände det finns,så nära oss.Hoppas att krisen i Ukraina inte leder till krig.Denna fattigdom som är bland folket i östländerna,inte konstigt att de protesterar.

Tack för kommentaren på min blogg,jag blir så glad.

Ha det gott.

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards