Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Åke Johnson - 21 maj 2013 08:04

Cornwall och Devon är vackra ”landskap” i England. Ja, hela landet förresten kan jag säga nu då vi besökt landet både västerut och norrut med ön isle of Skye i norra Skottland som nordligaste platsen för två år sedan.

Men det är väl ändå så att varje land har sin charm och sin skönhet. Till skillnad från våra reskamrater så har jag aldrig varit i USA. Dom förordar alltid Amerika som det land som är optimalt i allt.

Märkligt nog så har det landet eller den kontinenten aldrig lockat mig. Men man vet aldrig, en dag kanske det blir av med en resa dit, man ska aldrig säga aldrig, har jag lärt mig.


Nu blir vi på hemmaplan ett tag. Några uppdrag ska slutföras samt några sammanträden innan sommaruppehållet.

Sedan blir det husbilsåka av i nästa månad. Märkligt ändå vad denna årstid, vår och sommar, blir intensiv.

Men jag är nog som Björnen, går lite i ide under vintern och vintern gillar jag inte som bekant. 


Här kommer några avslutande bilder från vår resa. En blandad kompott från Bath, Stonehenge, Penzance m. fl. Men några ströbilder blir det nog säkert framöver också i andra inlägg då jag tog 458 bilder i England.

                       


  

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards