Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

Tja, vad svarar man på det.

Av Åke Johnson - 16 juli 2013 09:07

Ibland undrar någon, varför reser ni så mycket, trivs ni inte hemma?

Tja, vad svarar man på det. Självklart trivs vi i vårt hem!

I år råkade det bli så att vår Englandsresa i slutet av april var planerad sedan tidigare tillsammans med goa vänner liksom vår Italienresa som skulle ske detta år och inte under högsäsong.

Det fina i kråksången är att vi inte behöver och vill inte resa i högsäsong. Därför blev det en aning tätt på given mellan dessa två resorna. Men vad gör det. Hemmet står kvar och tids nog blir vi sittande där när höst och vintern kommer.


    

 
 
Ms. T

Ms. T

16 juli 2013 13:27

Förstår hur Du tänker men det är tyvärr ingen självklarhet att trivas i sitt hem!!!/ När det gäller resor har jag inte kunnat planera något alls på sistone med tanke på att min pappa gick bort för 3 månader sedan. Men hoppas få något att se fram emot snart...

http://mina-ord-och-bilder.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

16 juli 2013 17:01

Jag tycker resor inte kan jämföras med om man trivs el inte i sina hem. Resor är för dem som vill ha mersmak av världen och det kan vara länder, städer el kanske bara sol och bad. Allt finns inte i just hemmet och det är väl därför man reser antar jag.
Innan vi skaffade husbil hade vi både lantställe, båt, husbil och villan i staden. Jag brukar tänka, hur hann vi allt? Fast det gick det med.
Nu är det bara husbil och några flygresor och rätt så skönt så kåken är stor med rätt mycket att sköta om i trädgård också. Om man nu vill ha fint vill säga. :)

Ha det gott!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

16 juli 2013 22:11

Man behöver lämna vardagen,för o få nya krafter.Jag trivs så bra i mitt "nya" hus,men hade vi inte kunnat fortsätta o åka till Gotland så hade vi aldrig köpt det.
Fortsätt ni o res,o njut så länge ni kan/ Marianne

http://mapes.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

18 juli 2013 12:40

Mycket knasig fråga!!! att se sej om i världen behöver ju inte betyda att man inte älskar sitt hem!
Vi älskar vårt hem & älskar att se oss omkring, då helst i husbilen förstås ;) vårt andra hem! fniss...

Kram i värmen /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ms. T

18 juli 2013 14:29

Jo, det ena behöver förstås inte utesluta det andra. RESOR är ju mångas intresse också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards