Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 28 juni 2013

En mycket fin plats fick vi i en lund av Pinjeträd

Av Åke Johnson - 28 juni 2013 22:44

Att köra genom Brennerpasset när man ska till Italien är en färd med många fantastiska vyer. En motorväg från Österrike till Italien med bara några korta tunnlar vilket jag tycker är bra. Långa tunnlar är inget för mig.


Modena står det på vägskylten, i den riktningen ska vi! Några mil före Modena ska vi ta av mot Venedig.

Det var här det började så smått att regna. Regnet tilltog till den milda grad att vi var tvungna att stanna. Skrev lite om det för någon dag sedan. Det fullkomningen vräkte ned. Vägen blev till en kanal, var vi i Venedig redan? Nåväl, efter ca 20 minuter avtog det. Med lite skepsis i tankarna beträffande vädersituationen fortsatte färden mot Cavallino Treporti utanför Venedig.

Vi skulle leta reda på en camping som heter Scarpiland. Det var inget problem, GPS,en visade vägen.

Apropå GPS, vilken underbar uppfinning! Man behöver knappt en karta längre när man är ute och kör. Men det är klart, kartor har vi med oss i alla fall, ifall, ifall.... !


Väl framme så var det bara att installera oss på anvisad plats. En mycket fin plats fick vi i en lund av Pinjeträd och tre minuters lätt promenad till stranden vid Adriatiska havet.

Det regnade fortfarande lite lätt men kvällen var sen och det var bara att få i sig en liten lättare måltid och sedan sängen.

Det smattrade lite mer nu på taket av regnet igen och av det ljudet somnade vi ganska så ovaggade.


Morgonen därpå var helt fantastisk. En ljummen skön luft mötte mig när jag öppnade dörren. Frun som hade sovmorgon fick sova vidare. Jag gick ut och njöt av sommaren och en god kopp kaffe i Italien, Venedig, Cavallino på Scarpilands camping. Här skulle i stanna i tre dagar.


Men som jag skrev i början, ibland blir det inte som vi planerade vid köksbordet hemmavid.

Min fru blev helfrälst av platsen, campingen, restaurangen, baden inte att förglömma, solen och hela kittet så att säga, så hon tyckte att vi kunde stanna någon dag till! Det tyckte jag med, så fick det bli.

Det blev en vecka!

En vecka av sol, värme, bad, bad igen, Venedigbesök, slappa och så bad igen. Jag hade nästan glömt bort så varmt och skönt det är i vattnet runt Italien.

Det var ju många år sedan sist. Vi är ju vana vid vattnet runt Ystad och Simrishamn och där kan man ju knappt doppa sig. Jo, ja, jag är nog i grunden en badkruka, men än då!

               


    




 
 
Sanna

Sanna

29 juni 2013 14:32

Sv; Bilen på bilderna var en splirans ny Pilote. Bara skaler skulle de ha 610.000;- för och med tillsatserna som finns med på bild, 725.000:- Hutlöst men skoj att kika i alla fall.
Felen jag menade var inte på själva husbilen vi har utan saker vi saknar el har problem med, Typ ingen garderob utan vi får kravla under sängarna med kläderna och det vill varken mannen el jag. Sedan saknar jag alla mina lådor bredvid passagerarsidan där jag idag har en öppen dör istället och bara två fack i dörren....ja det är mycket mera som gör att det blir för många nackdelar till slut. Så vi får se vad hittar och ju inte bråttom precis och kanske tom vänjer oss - vem vet? :)

:::::::::::::::::::::::::::::::::

Underbart och härligt och visst är det något speciellt med Venedig?
Härliga bilder och fin bild på både bil och frugan....hihi.

Det kommer väl flera bilder från Venedig också hoppas jag, eller?

Ha en härlig lördag nu också!


http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards