Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

När den blir av så blir det en tripp på ca 450 mil

Av Åke Johnson - 17 mars 2013 09:14

Solen lyser från en klarblå himmel. Tempen visar -4 grader. Brasan sprakar i spisen och temperaturen visar +25 grader. Idyllen är fullkomlig om det inte vore för hotet om snöstorm. Men just i dag ska det väl ändå inte hända.

Nej, det varnas om Måndag kväll och Tisdagen. Å just på Tisdagen ska frun åka tåg upp till Sthlm för att vara barnvakt. Nu är det bara att hålla tummarna att det inte blir allt för besvärligt med inställda bussar och tåg. Vintern ger sig inte.


Husbilen är inlämnad på service. Nu ska den trimmas för vårens och sommarens resor.

Italienresan är planerad på papper med karta och vägbeskrivning. När den blir av så blir det en tripp på ca 450 mil. Ungefär som förra årets resa. Det verkar kanske långt 450 mil, men sitter man väl i bilen och ser landskapet svischa förbi så blir det faktiskt inte så jobbigt. Vi stannar ofta och på olika platser, ibland flera dagar på en plats. Speciellt i städer som vi vill utforska lite extra. Ingen etapp är längre än 65 mil.


  


 
 
Ingen bild

Ramona

17 mars 2013 09:37

Låter så underbart m Italien. Var där för ngra år sen och bilade runt i Toscana,det var fantastiskt.

 
Sanna

Sanna

17 mars 2013 10:59

Det är ju så härligt att planera och en stor del av hela resan tycker jag. Man blir lite tryggare när man har planerna uppritade och sedan är jag helt med på spontanitet också under resans gång.
Bra med service också innan man ska iväg och vår nya är just nu inne för sin omgång och det ska bli så kul att hämta hem den. Mannen kommer att ta tåget ner och sedan bilen hem och blev inte alls dyrt med tågbiljett.
Säger som dig -inte mer snö nu och det räcker med kylan också.

Ha en fortsatt skön dag framför brasan. :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

17 mars 2013 11:12

Jag är sååå avis på er Italienresa, hade gärna gjort den i år, men så blir det inte, men förhoppningsvis nästa ;)

Precis som du säger, milen i husbilen märks inte alls på samma sätt som i en bil, & man kan ju stanna när som & bara ta en kaffe eller siesta, lyx! :))

I år får vi hålla till godo med Österlen till våren, & massa andra platser som blir lite mer spontana ;)

Såg på gårdagens karta att ni har snö på G hua så trist :(

Kram /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Oldmolly

Oldmolly

18 mars 2013 07:10

Låter spännande. Det är inte jobbigt att resa med bil, det är roligt. Man kan ju stanna precis, när och var man vill.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards