Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Barnfattigdom.

Av Åke Johnson - 17 januari 2013 10:49

Jag är inte insatt i ämnet men efter programmet ”Uppdrag granskning” i går så inbillar jag mig att utgångspunkten för programmet var fel.


Vad jag däremot vet så har klyftorna blivit större i vårt land bland befolkningen. Å självklart blir det så när politiken som förs leder i den riktningen och arbetslösheten är stor samt att landet tar emot människor som inte får något arbete. Det i sin tur leder till en grupp människor som lever i någon form av fattigdom.


Programmet jämförde med fattigdomen på 1900 talets början och i dag, vilket i varje fall jag tycker var fel. Samhället har förändrats och fattigdomen då kan inte jämföras med dagens.


De utsatta människorna vittnade om deras högsta önskan att få ett arbete och kunna försörja sig själva. Det stärker min teori om att invandringspolitiken måste upp på den politiska agendan som en prioriterad fråga. Ingen människa vill enbart bli förvarad och leva på allmosor eller bidrag.


  

  ****

 
 
Oldmolly

Oldmolly

18 januari 2013 22:22

Apropå det sista du skriver om, så tror jag att alla människor har behova att att behövas. Om ingen behöver dig, så har du inget att leva för.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

19 januari 2013 19:16

Bra och klokt sagt!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards