Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Nä, man ska inte ta ut något för tidigt.

Av Åke Johnson - 16 januari 2013 11:58

Det kom så pass mycket snö i går så snöslungan fick arbeta. Ack ja, vintern har bara börjat känns det som. Tidigare i veckan så kändes det som våren var på gång. Nä, man ska inte ta ut något för tidigt.


För övrigt så peppas vi av eländes elände på nyheterna var enda dag. Inte undra på att maskineriet i min hjärna rasslar och funderar över varför det blivit så här. Eller det kanske alltid varit så ? Oavsett så ligger det någon typ av utveckling i det här och frågan är om utvecklingen går åt rätt håll.


-Att du bryr dig, säger några till mig. Det är nog på det viset att jag har det i mig. Att försöka förändra och påverka det jag tycker är fel. För den skull så är det inte säkert att min åsikt är den rätta. Men jag har min åsikt tills jag blir överbevisad om motsatsen.

En sådan åsikt som jag har är frågan om Sverige ska ta emot flera människor från annat land. Jag tycker att det är hög tid att det samtalas om den frågan och att andra inte bara säger att Sverige som är ett så rikt land kan göra mer.

Fri invandring hörde vi om i veckan från ett Riksdagsparti, som ett förslag. Månggifte ett annat. De som lämnar förslagen måste ändå mena något med det. Om det var att skapa en diskussion så är det bra med det. För invandringsfrågan måste diskuteras på ett sakligt sätt. Utan en massa fördomar, rasistnoja och vi och dom. För vi måste få det i våra huvuden att dom som bor och verkar i vårt land är Svenskar.

      

 
 
Sanna

Sanna

16 januari 2013 15:46

Du har så rätt i allt du skriver och jag känner igen mig i mycket som det där att engagera sig eller lägga näsan i blöt som mannen min säger. Om ingen gör något så...

Jag har jättefina turkiska grannar och på andra sidan några från Serbien och så har jag syrianer som inte är av denna världen. Så inte är jag rasist inte men tycker inte alla invandrare sköter sig och ställer till för oss alla här i Sverige. Hur ska vi undvika att få in sådana rötägg?
Månggiftet var så urbota dumt att jag inte ens bemödigar mig med ett svar. Undrar om det var en man el kvinna som kom på den idén och får av underligt anledning in i huvudet att det är någon som vill leva ut sina fantasier, eller? :)

Har inte ni en husbilsaffär i Ystad och har de många bilar att välja på?

Hörs/
Kram/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

19 januari 2013 14:45

Börjar o bli riktigt trött på vintern,o så är det bara jan.o ännu några månader kvar innan vi får vår.

Tack för kommentaren om mitt hem.

Kramiz

http://mapes.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards