Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Lite om ditten och datten.

Av Åke Johnson - 27 september 2012 11:31

Å regnet det bara öser ned. En strof från en gammal schlager, passar verkligen in i dag. Men det ska bli bättre framåt natten, hopps, där fick jag visst in en schlagerstrof till.


Vi har börjat att packa lite smått inför vår resa. Det hade kanske varit mer passande att åka mot varmare breddgrader så här års. Men nu ligger S:t Petersburg där det gör och jag hoppas på bättre väder även där.


Hoppas också att Äppelmarknaden i Kivik får bra väder till helgen. Äppeltavlan får vi åka och titta på när vi kommer hem. Om nu inte fåglarna har mumsat upp det mesta eller att äpplena har skrumpnat och ramla ned förstås.


Vi såg Persbrandt i Hamilton i Lördags. Mycket pang pang, vad mer att vänta. Persbrandt gör Hamilton bra, eller när var han dålig i någon film. Jag gillar hans attityd i det han gör. Det finns nyanser även för Gunvald Larsson, å det fixar han. Tyvärr tyckte jag att storyn i filmen var en aning tunn. Men filmen var ändå sevärd tycker jag nog.


Jag har inte hunnit se filmen om Olof Palme. Hoppas den går kvar på vår bio när vi kommer tillbaks. Annars får det väl bli på TV till julen.


Husbilen är nu avregistrerad och tappad på vatten i bodelen. Jag har så förmånligt att jag har en plats för den mitt över gatan i ett garage där jag hyr en helårsplats. Där står den alltid torrt och fint då vi inte använder den.


Ja, då är det väl bara att invänta avresedagen då. Vi hörs.



   

 
 
Ingen bild

Titti

27 september 2012 18:38

Här var ny design samt rött och glatt runt kanten!
Vi pratas ju mest vid på "fejjan" numera så det var längesedan jag var här.
spännande resa på G ser jag. Hoppas den blir lyckad!

Kramen

 
Sanna

Sanna

28 september 2012 13:36

Hoppas allt är väl med dig/er och att du upptäcker nya spännande saker som du kan berätta om för oss senare.
Kramelikram från mig!

http://www.sancha.bloggplatsen.sew

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards