Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Hollandsresan dag 1, delmål Bremen.

Av Åke Johnson - 3 maj 2012 13:13

Resan till Holland gjorde vi med buss http://www.kiviksbuss.se/ .

Min fru hade åkt med detta bussbolag en gång tidigare till Prag och var mycket nöjd. Nöjda blev vi även denna gång. Våra goda vänner, som var med, blev smått imponerade av bolagets val av fina hotell. De har åkt flera resor med Ölvemarks http://www.olvemarks.se/ , och kunde på det viset jämföra.

Ett bra sätt är det att se platser till ett bra pris och framför allt, allt är serverat, man behöver inte göra ett jota själv, bara titta på alla sevärdheter som presenteras för en. Egen tid får man också ifall man vill utforska resmålet på egen hand.


Jag trodde att medresenärerna skulle vara en samling människor i åldersgruppen, PRO,are kanske, men aj vad jag bedrog mig. En mix i ålder var det, vilket kändes bra.

Vi åker ju annars mest själva (på egen hand med husvagn/husbil) på våra resor för att se oss omkring. Men det här var ett mycket bra alternativ, måste jag säga.


Dag 1 bestod av Avresa från Österlen till Bremen och Swisshötel Hillman`ns.

     

Här utsikten från vårt fönster. Inte så illa va ??


Bremen är verkligen en vacker stad med gamla fina byggnader. Å hotellet var det sannerligen inget fel på.

En kortare guidad tur blev det och sedan kunde den som ville utforska staden på egen hand. Å det ville vi.

         


    


 


 
 
Sanna

Sanna

4 maj 2012 13:26

Ah, jag som trodde ni tog husbilen så här går det ju också att resa. Har aldrig rest med buss bara flyg men kanske ett sätt som du skriver att man forslas fram bekvämt. Man blir ju inte yngre heller och kan ju vara ett bra sätt att få besöka allt det där man bara sett i TV/tidningar innan.
Vilka härliga och pampiga hus osm skvallrar om väder och vind och epoker tillbaka i tiden.

Ska bli skoj att få se mera och du är ju en riktigt duktig fotograf pågen.
Trevlig helg nu också och ha det gott!
Hörs.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards