Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Åke Johnson - 6 oktober 2011 10:29

I dag har vi höstens första riktiga blåst här. Storm är nog kanske att ta i men man vet ju aldrig innan dagen är slut. Regnar gör det också, men det hör numera till vanligheterna, för att vara lite negativ.


Apropå att vara negativ. Kan man bli annat när man läser morgontidningarna eller ser nyheterna på TV. Inte är det mycket som är uppåt precis.

Jag tycker själv att jag har en positiv inställning, men på något sätt så blir man påverkad av nyhetsflödet.

En positiv nyhet var ändå Sossarnas skuggbudget, som presenterades i går. Nu är man på rätt väg, tycker i alla fall jag. Men varför denna fadäs innan. Juholt, skärpning, ifall du ska få massan med dig.

Annars är det ju bara mord, våldtäkter, rån och misshandel. Men samhället ser nog ut som det sägs och skrivs om. Men varför?

Barnfattigdom pratas det om. Förskräckligt i mina öron.


Läste en artikel i dagens tidning om Folkets Park här på orten http://www.tomelillafolketspark.se/

De liksom många andra har svårt att få folk till sina arrangemang. Ändå har de ett ganska brett utbud. Undrar vad folk gör när ingenting lockar.


En sak är jag definitivt klar över, fler unga människor måste engagera sig politiskt med även i föreningar och organisationer.

Jag vill gå så långt att attraherar inte mötesformen de yngre, måste mötesformen ändras till de yngres belåtenhet. Om inte detta sker så kommer vår demokrati att krackelera.


En sak som jag vet lockar till stor publik är vissa saker på vår bio. Som jag nämnt tidigare så är vår eminenta biograf på alerten. Digitala sändningar från Metropolitan i New York och Sthlms Operan bl a och nu senast från Albert Hall i London (Fantomen på Operan). Då vill det till att man är tidigt ute om man ska få några biljetter. Vem myntade, smör i solsken ? Det gläder i alla fall mig att Operaintresset är så stort ute i stugorna. Det ger också lite klirr i kassan till Folkets hus och bio, det behöver dom säkert.

  



Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards