Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 7 april 2011

Lite om ditten och datten.

Av Åke Johnson - 7 april 2011 09:54


Vi närmar oss vår Englandsresa. En resa vi ser fram emot.

Nu är det snart bara fjorton dagar kvar innan avfärd. Det killar både här och där men mest i halsen. Hoppas inte jag blir sjuk.

Att resa på ”egen” hand har sina för och nackdelar naturligtvis. Köper man en resa så är det mesta klappat och klart. Nu så får vi tänka och planera allt själv. Men i slutänden så ordnar sig allt, det brukar det göra.

Nu ska jag köra vänstertrafik igen. Jag tog körkort när vi hade vänstertrafik. Undrar om det är som när man lärde sig att simma. Kan man det en gång så sitter det i benmärgen. Men jag är inte ensam om att köra bilen. Vännerna vi ska åka med har varit i England förut och kört. Han får väl börja kan jag gissa. Så får jag sitta bredvid och memorera.

 

Nu ska vi få nya motiv på våra sedlar. Selma ska tydligen försvinna. Kul tycker jag att Birgit Nilsson blev ihågkommen på det här viset. Jussi Björling hade också kunnat få pryda någon sedel tycker i alla fall jag. Astrid Lindgren var ett utmärkt val, det tror jag de flesta tycker.


Värmeväxlaren har pajat. Tur att vädret går mot vår. Nu är det bara att kriga med försäkringsbolagen. Men det brukar lösa sig det också.


    





 
 
Magnus

Magnus

7 april 2011 17:40

Ja är det krig på agendan så har du valt fel försäkringsbolag ;)
Jag kan tänka mig att det börjar dyka upp en och annan fjäril inför resan, det hör ju till.

http://mj.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

7 april 2011 18:42

Åh, vad det låter kul. Ska man se England ordentligt så måste man förståss åka bil.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 april 2011 15:14

Vad härligt att se fram mot resan och förstår att det pirrar.
Vet inte hur jag skulle reagera att köra vänstertraffik men man följer ju strömmen så jag tror att det inte skulle vålla så stora problem.

Jo jag hörde om sedlarna men var inte det långt fram i tiden? Kanske missuppfattade detta då men vi skulle ju få bl a 200 kr sedel också. Underligt!

Ha en härlig helg och hoppas det löser sig med försäkringsbolaget.
Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti

8 april 2011 17:26

Mest spännande med vänstertrafik är rondellerna! Man hajar liksom till när det går runt åt "fel" håll.
Vårt lokala bankkontor slutar med kontanthantering 20 Maj. Uttagsautomat kommer förstås finnas kvar, men alla gamla klarar inte den heller. Det är många som bekymrar sig!

Trevlig helg nu Pågen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards