Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Allt har en förklaring.

Av Åke Johnson - 13 februari 2011 20:37

I bland så infinner sig bloggtorkan och då skrivs det inte så värst mycket. Men det här uppehållet på lite mer än en vecka beror på helt andra saker.


Veckoslutsresan till Norrköping var bestämt sedan tidigare. Sedan kom en inte fullt så kul sak. Min svärfar dog. Så från Norrköping var det bara att åka på begravning i Sthlm. Han blev nästan 94 år.

Tänk er, 94 år klarar sig själv helt och hållet utan någon som helst hjälp. Känner något åt bröstet. Ringer sin vårdcentral, får en tid där, går dit och dör på vårdcentralen.

Tänk vilket avslut på ett långt liv. Så ville han ha det, det vet jag.

Ja, det här var anledningen till ett veckolångt uppehåll i bloggandet.


Norrköping då ? En fin helg hade vi där, en om något kallt. Men hotellet var toppen och maten som intogs på olika restauranger var gudomlig, så också hotellfrukosten. Så nu blir det hårdkörning med viktminskningen igen. Jag har ju lovat mig själv 10 kg ned. Det ska bara gå.


Snövädret i Sthlm som kom på Torsdagen och höll på hela natten mot Fredagen gjorde att vi fick stanna ett extra dygn hos våra vänner som vi bodde hos i Sollentuna. Insnöad i Sollentuna, verkligen en ny upplevelse.

När vi kom hem i går så blommade snödropparna och vårgäcken efter husväggen. Då kändes det fint att vi ändå bor på Österlen. Då var alla tankar om en hård vinter, som vi faktiskt haft, helt borta i tanken. Är månne våren på gång nu. Hoppas det, jag bara undrar ?

  

 
 
Oldmolly

Oldmolly

14 februari 2011 17:02

Din svärfar fixk ett värdigt slut, tycker jag. Det är nog många som önskar sig ett så snabbt slut.
Blir avundsjuk på dina snödroppar. Här hade vi 20 minusgarader i natt.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
marianne

marianne

14 februari 2011 22:20

Måste vara en dröm o få sluta sitt långa liv,som din svärfar gjorde.Slippa o ligga på någon opersonlig vårdinrättning.Tufft för de som blir kvar,när det går så fort.
Ha en skön alla hjärtans kväll

http://mapes.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

15 februari 2011 21:24

Jag såg knoppar på träden till och med hemma hos föräldrarna i helgen. Och videkissar! Trots att det ligger säkert 30 cm snö där. så våren är nog på gång så smått!

Det kanske var tur att jag inte var hemma i Sollentuna i helgen om man blev insnöad där. Det snöade mycket på Kinnekulle också, men jag klarade mig faktiskt utan några större problem i tågkörningen.

Har ätit på några av mat-ställena i Sollentuna C, men tror inte jag testat just libanesiskt. Vad åt du för rätt? jag saknar en indisk restaurang där, älskar indisk mat!

http://drak.bloggagratis.se

 
Zandra

Zandra

15 februari 2011 22:57

Vad tråkigt att höra om din svärfar. Men också skönt att det gick så. Det är aldrig kul om de gamla ska behöva ligga på sjukhus länge och må dåligt. Och 94 år är verkligen inte illa!

http://drak.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

16 februari 2011 15:11

Oj så mycket som hänt er, både roligt och mindre skoj. Håller med dig om det som skedde vore nog det allra bästa att få vara med om än att tvingas leva på lasarett med passning och se dagarna rinna förbi genom fönstret.
Beklagar sorgen och hoppas våren snart är här och värmen kinden.

Varm kram!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards