Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Robin nu å då.

Av Åke Johnson - 29 januari 2011 10:27

 

I veckan såg jag Robin Hood med Russel Crowe som Robin. En lite annorlunda version om legenden.

Filmen är ju från 2010 och jag skaffade den på DVD. Filmen slutar där alla andra versioner börjar, skulle man kunna säga.

Bättre filmer om Robin och & har jag sett men tycker ändå att den var bra. Men jag är nog ganska svag för den här typen av äventyrsfilmer.


Händelserna i Tunisien och Egypten är lite otäcka och skördar mycket elände. Men detta är vår tids Robin Hood film tyvärr på riktigt. Folket kan inte förtryckas hur länge som hällts. Jag förstår att de fått nog av orättvisor och diktatoriska fasoner. Synd bara att detta inte kan förhandlas runt ett bord, i stället. Men när yttrandefriheten inte existerar så blir det på det här viset.

  


 
 
Zandra

Zandra

29 januari 2011 10:46

Ja sannerligen är människan ett underligt djur. Tack och lov att faktiskt de flesta av oss har spärrar som stoppar oss från att göra sånt där. Tyvärr saknar vissa den gränsen.

http://drak.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards