Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Semla eller inte semla... ?

Av Åke Johnson - 3 januari 2011 17:48

  

I dag pratade vi om ifall vi skulle köpa semlor till kaffet på eftermiddagen. Sagt och gjort, till konditoriet och inhandlade två stycken.

Jag tror nästan att detta med inhandling av semlor så här tidigt på året var rekord. Men jag kan säga att det var rekordgott.

Vårat konditori i byn måste jag verkligen berömma. Vilka bakverk de gör till en kostnad av, jag höll på att säga ingen ting. Men så är det naturligtvis inte. Men med Sthlmspriser i minnet så är det i alla fall bra mycket billigare.


Läste på löpsedlarna att ett snöoväder är på gång igen, här nere. Ja aldrig kan man få vara riktigt glad. Men det finns självklart värre saker. Vädrets makter kan varken jag eller SMHI göra något åt. Det bara blir.

Men solen gladde alla och en var i dag, alltid något, åsso semlan förstås.


Tack alla som röstade i min lilla omröstning om julgran. Plastgran var tydligen mest populär bland er som röstade.


  

 
 
Ingen bild

Titti

3 januari 2011 19:13

Tips på bästa kondisen är viktiga att byta med varandra! :)
Nästa gång ni bilar till Sthlm så ta er tid att svänga in i Arboga. Vid torget ligger Konditori Saga. Kan inte beskrivas - måste upplevas!
Innan Jul hade de lusse-semlor. Alltså en stor lussekatt fylld som semla. Snacka om att befinna sig i 7:e himlen... den var sååå god!

Kramar!

 
Zandra

Zandra

3 januari 2011 19:30

Åh så gott med semla! Jag hade planerat att baka egna semlor nu under min sista lediga vecka innan skolan kör igång. Men vi får väl se hur det blir med det, om jag kan bli frisk någon gång.

Jo jag hörde också att svininfluensan var i farten igen, men jag tror att jag fått en helt vanlig influensa. Känner mig en liten aning piggare nu på kvällen, sen har jag visserligen tagit ipren idag. Men det ger ändå lite hopp om att jag kanske vaknar upp feberfri imorgon.

Hoppas ni inte blir helt insnöade nu!
Såg du förresten nyheten om det krachade X2000-tåget i Malmö på nyårsdagen? Illa illa! Men tur det inte var fullt med folk ombord!

http://drak.bloggagratis.se

 
Oldmolly

Oldmolly

3 januari 2011 19:43

Semlan är en typisk svensk uppfinning, eller hur?
Kan inte påminna mig att jag sett den utomlands, inte ens i grannlandet Danmark.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

3 januari 2011 21:30

Härligt att semlan smakade bra! Jag hoppas att du har haft en skön jul-och nyårshelg och dessutom hoppas jag att ni inte får fler snöoväder. här i nordvästra skåne har vi klarat oss oförskämt bra... God fortsättning!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

5 januari 2011 14:37

Näe semla blir det i feb. och detta goa sattyg ska jag hålla igen på osm så mycket annat till sommaren.
*flinar*

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards