Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 25 september 2010

Av Åke Johnson - 25 september 2010 17:20

Nu har våra gäster rest hem. Vi hade några trevliga dagar tillsammans. Dessa vänner ska vi resa till England med till våren. Vi hade en hel del planeringssnack. Det är allt skönt att få drömma sig bort ett tag. Det hela ska bli verklighet i slutet av April nästa år.


Färjan och de fyra första nätterna i London är bokade. De är ju en hel del som ska komma på plats innan vi far iväg och det är bra att vara ute i god tid. Färjan var det nog tur att vi bokat redan nu, för vissa avgångar var redan slutsålda.


Trevliga dagar som sagt och bra väder kunde vi stoltsera med för våra vänner. Jag kom på några bra ord första dagen, Anti banti. Det går inte att sitta och hålla igen när vi åkte ut och frossade i goda luncher.

Kan definitivt rekommendera Sjöbo Gästgiveri. Lunchen där var fantastisk. Buffé som heter duga. Har aldrig varit där tidigare under de år vi bott här i Skåne. Ligger för nära kanske, men nu kan jag säga att det kommer att bli fler besök.


En dag var vi i Simrishamn nere vid havet. Det kändes nästan som en sommardag. Lunchen intogs vid Maritim nere vid hamnen. Ett ställe som jag också kan rekommendera.

- Det är tusan så svårt att banta i Skåne, sa kompisen glatt och frossade på sjötungan. Jag kan bara hålla med. Men nu är det banti för mig igen. Tio kg ska ner, det har jag lovat mig själv.


 

Innan vännernas avresa besökte vi Byagården som hade ett litet jippo och visning av den gamla gården från 1800 talet.

 

    

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards