Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 13 september 2010

Brösarps dagen i går.

Av Åke Johnson - 13 september 2010 13:28

 

I sommarvarmt väder och sol från en nästan klarblå kom vi till Brösarp.

Jag skulle vilja kalla detta för lite av en höstmarknad med försäljning av lokalproducerade produkter. Veteranbilar och veteranmopeder var utställda också till beskådan samt olika typer av maskiner, som t ex ångmaskiner.

Olika tävlingar fanns också för stora som små, alltså en riktig familjedag.


Här handlade vi på oss bröd från det lokala bageriet, potatis, ägg, värpta på morgonen enligt säljaren. Honung från trakten och olika grönsaker.

Viltboden erbjöd lammfärs till bra pris, som vi också köpte.

 

När vi passerade en åker på hemvägen uppenbarade sig detta konstverk. Tänk ändå vad man kan göra mycket med halm.

 

      

 
 
Ingen bild

Titti

13 september 2010 21:06

Ser ut att vara väldans trevligt där i Brösarp!
Här hemma blir det skördefest invid Riksdiket till helgen. Brukar också vara väldans trevligt!

Körde Pågen månne en Push Dakota i sin gröna (he he ;) där fick jag allt till det)ungdoms dagar?
Ser att moppen du fångat på bild är VÄLDIGT röd! :)

 
katsura

katsura

14 september 2010 13:22

Underbara Brösarps backar! Så vackert där är!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

14 september 2010 13:54

-Du såg ingen Vespa åt mig?
Idag när jag satt hos tandläkaren låg det en biltidning på bordet. Satt och slötittade i den och i slutet fanns annonser och där...ja där fanns min Vespa för 7.500 kr och just då ropade sköterskan in mig. Jag glömde ta telefonnr. Vilken otur va???

Vad skoj det ser ut på bilderna och så mycket det går att göra bara man har fantasi.

Hur mår Hugo?

Ha det bäst!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

14 september 2010 16:00

Har ju hört talas om Brösarps backar och att det är väldigt fint där. Fina och coola bilder har du ju också lagt in.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

14 september 2010 22:16

Trevliga bilder från Brösarp.
Vi åker ner över dagen den 25 september.

Men du, såg på yr.no att ni ska få kuling på fredag och lördag.
Använd den som valvind för de rödgröna.
Lycka till.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

15 september 2010 14:41

Yes, Venedig var förnamnet! :)

Ikväll kl 21.00 TV 4 Utfrågningen
Oppositionens partiledare frågas ut. Programledare Peter Jihde, Malou von Sivers och Jenny Östergren.
Ikväll de röd/grönas tur!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Petrus & Märta

Petrus & Märta

16 september 2010 09:15

Där har jag varit! för många år sedan, fast det var inte markand, men vackert!!
Kram i valtider! som jag gillar! så många mäniskor ute i vår stad! bland valstugor, kaffe, fika & prat! alla är glada & pratar för sin sak! :) vad nu alla tycker he he...
Men idag vete kattsingen om det kommer vara folk ute he he, regnet fullkomligt vräker ner! & ska så göra hela dagen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards