Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Sommaren som försvan.

Av Åke Johnson - 7 juni 2010 15:46

Ivön Måndag.


I dag regnar det. Vi skall vara här hela veckan så vi hoppas på bättre väder förstås.

Men en regnvädersdag, vad gör det. Det smattrar så hemtrevligt på husvagnstaket. Tidningar, böcker och datorn är med, så det finns alltid något att pyssla med.

Hunden Hugo måste ut även om det regnar så dom kläderna är med också. Det finns några säsongsliggare här som är kvar på campingen annars är det ganska öde med folk.


Hade tänkt att körs Humleslingan, en naturskön väg runt Ivösjön. Men då får det nog bli uppehåll först.


      

 
 
Mita

Mita

7 juni 2010 18:43

Smatter på husvagnstak är ju hur mysigt som helst, hoppas ni får en fin vecka ändå!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Flanören...

Flanören...

8 juni 2010 07:01

Har du semester redan?
Är det för att inte störa valarbetet?
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
Ska själv praktisera det idag.
Vi ska ner till Botaniska trädgården i Göteborg.
De har utförsäljning av årets lökar.
2:-/st, bara att handla.
Utöver en runda, så blir det picnic.
Ha det bra i smattret mot taket.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

8 juni 2010 14:03

Har ni förtält? Tänkte mest på en blöt Hugo som ska tas emot i vagnen.

Vi har bara en utfällbar markis som man staplar upp på ben och täcker en yta lika stor som bilens km². Så blåser det så blåser det liksom in och ibland kan taket lyfta sig illavarslande också.

Mannen pratar redan om en bättre husbil med större plats att duscha men jag tycker vår räcker och den är så smart byggt att det är få vagnar (även de nya som har det vi har)
KLart en starkare motor sa man ju inte nej till. :)

Ja du smattrande regn på taket är bara något få känner till, campare var ordet! hihi

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards