Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg under maj 2010

Av Åke Johnson - 4 maj 2010 16:01

Så har oppositionen lämnat sitt besked om den mycket viktiga frågan, den ekonomiska politiken.

Ni som läst den vet hur den ser ut. Förresten ingen har väl undgått den.

En ekonomisk politik för den breda massan. En politik med solidaritet för den lilla människan där den stora får vara med att betala och inte tvärt om.


Att gränsen drogs vid 40.000 kr tycker jag var bra. Med denna brytpunkt bör väldigt många yrkeskategorier rymmas.

Tryggheten för medborgaren trappas upp.

Pensionärerna får det lite bättre liksom de sjuka mm mm.


Finessen är att låg och medelavlönade känner att de rödgröna står och är på deras sida.


Men gillar man inte det här så finns fortfarande den blåa Alliansen till förfogande. Men jag tror att många väljare som röstade blått 2006 kommer tillbaka till en politik som i fundamentet är skapat för dom och röstar rödgrönt.


Dagens väder   

Av Åke Johnson - 3 maj 2010 14:30

Jag kan verkligen rekommendera Skateholms Camping. Härliga sanddynor, härliga promenadstråk, alldeles nere vid havet.

Så här års kunde Hugo springa fritt men bara om en månad så kommer det säkert att krylla med folk runt sanddynorna.

Man kör kustvägen från Ystad mot Trelleborg (har skrivit om den tidigare p g a vägens närhet till havet och fina natur). Man kommer till Abbekås och sedan Bingsmarken (som också har en camping) därefter Skateholm.

Som sagt, jag kan verkligen rekommendera ett besök.


Nu har jag några hektiska veckor framför mig i partiet, sedan blir det rast vila. Den vilan kommer nog att förläggas till Ivön, som förra året ungefär vid samma tid.


Vädret i dag     + blåsigt.



Av Åke Johnson - 2 maj 2010 15:56

En liten rapport från en väldig trevlig camping, Skateholm.


Första gången vi är här, men troligen inte den sista. Välordnat, fina toaletter och

duschrum. Nog så viktigt.

En aning kallt i luften men solen värmer så jätteskönt   

Av Åke Johnson - 1 maj 2010 19:23

Oj då, men där är jag ju redan. Men inte på samma plats som vanligt.

Husvagnen har tagit oss till Skateholm utanför Abbekås alldeles vid havet.


Efter Första Maj firandet med pukor och trumpeter bar det iväg. Vädret sisådär, regnet hänger i luften allt emellanåt. Men ändå ganska varmt.


Jag tror mer och mer på den röda gröna dominansen. Om jag jämför uppslutningen i dag gentemot förra året så var det som natt och dag.

Jag tror faktiskt många är trötta och besvikna på högeralliansens politik.


Dagens väder       

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards