Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Varför så mycket elände och lite annat.

Av Åke Johnson - 13 april 2010 15:26

Rubriken är kanske en aning knasig. Men nog händer det massa eländiga saker runt vår värld.

Men det är klart, så har det väl alltid gjort.

Men tänk allt våld som är bara i vårt land.


På tapeten just nu är flygolyckan i Polen där alla omkom. Toppskiktet av styrande i Polen.

Oroligheter i Vietnam, med dödade människor.

Mellanöstern, var ända dag dör någon i någon typ av attentat.

Skulle man ta till sig allt media rapporterar om så skulle man väl få fnatt.


Å här ojar jag mig för att tandläkarräkningen blev dyr. Ja, allt relativt.


Såg faktiskt första avsnittet i går om kommissarien Erik Winter i SVT. Blev nog första och sista. Enligt min mening trög handling. Varför kan inte Svenskarna lära sig av Danskarna när det gäller TV serier.

Nu har jag väl inte sett allt från Danmark, men duktiga är de, åtminstone det jag har tittat på.


Nä nu till brukshundsklubben. Hunden och husse ska på kurs. Få se nu hur vad det?



 
 
Mita

Mita

13 april 2010 18:43

Ja allt är ju relativt men det är klart att man refleterar på det som är här och nu, typ tandläkarräkningen, missade Winter igår och håller med dig att danskarna gör fasiken så mycket bättre tvserier, för att inte tala om Mordkommisionen.
Lycka till på brukshundsklubben, är det valpkurs eller allmänlydnad ni ska gå?

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

13 april 2010 19:04

Vi tycker rätt så ofta lika tycker jag och här gillas inte bara serier från Danmark utan de engelska vill jag också slå ett slag för.
Minns du Arvingarna, En förlorad värld och alla de klassiska deckarna?
Där ligger Sverige back men Solsidan fick de till det och där kommer det flera avsnitt vartefter.

Jag har mer eller mindre slutat se nyheter. Hör på radio under dagen men sedan får det vara bra om det inte hänt något extremt som man vill följa upp och just av det skälet att jag orkar inte med allt elände.

Tack för trevlig kommentar och skoj att någon ser att man städar bloggen emellanåt. *ler*
Ha det!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

13 april 2010 19:56

Minnst när jag var i Israel en vecka i april 1990 när vår guide läste ur Bergspredikan. Han sa att det flöd blod även på Jesu tid. Det har funnits "våld och elände" i alla tider men numera rapporteras det ju "från varje gathörn" så vi blir bokstavligt "bombarderade". Det var en anledning till att jag för några år sedan bestämde mig för att skriva en tidning (som finns i min dator) med enbart POSITIVA nyheter. Förutom att det tillhör "läkningsprocessen" vill jag helst ha det så i mitt bloggande också. Det är oerhört viktigt. Har för mig att någon i Skåne också hade skrivit en sådan tidning, men kanske han gav ut den mer. Men jag har börjat lite med en "Internetversion" av tidningen också. När saker och ting har stabiliserat sig mer vill jag göra "positiva bombardemang"!!

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

13 april 2010 20:01

Ett tillägg... En väninna sa för några år sedan att en annan väninna till henne slutade på en journalistutbildning efter några veckor eftersom det blev så mycket "negativt grävande". Gillar också danska serier, men det finns en del bra svenska också, tittar på Wallander och Beck när de sänds, och Vanveteren (heter han väl?).

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 april 2010 14:55

Det stämmer inte, Skånepågen! Goda nyheter! Kolla mitt blogginlägg för idag:

http://gladakatarina.bloggplatsen.se/2010/04/15/2837499-vald-i-sverige/

Goda nyheter ju! :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards