Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Nu är det som vanligt igen.

Av Åke Johnson - 23 mars 2010 14:06

Gästerna har åkt hem.

Det regnar ute mellan solglimtarna.

Den sista snön (förhoppningsvis) för det här säsongen är snart bara ett minne.

Regnet tar hårt på snöhögarna.


Vi har haft några fina dagar i goda vänners lag. Härligt med ”goa” vänner. Vi åkte runt lite och tittade på olika platser. Men framför allt tittade vi på våren och alla tecken som våren ger.

Vännerna bor i Sollentuna utanför Sthlm. När de åkte där ifrån var det snö där de bodde. De blev lite förvånade över att våren var så långt kommen här.


Nu kliar det i fingrarna att få köra igång med vårbestyren i trädgården. Den myckna snön har tagit hårt på gräsplätten framför huset såg jag nu när snön är borta. Men gräs brukar reparera sig själv, nästan. Men jag har lovat att hjälpa till så gott jag kan.

Dalby Kyrka var en bland många sevärdheter som vi tittade på. Kan rekommenderas om man nu tycker om att titta på gamla kyrkor och byggnader.

 

Dagen i dag startades upp med ett möte i Byggnadsnämnden.

Kort möte. Ganska behagligt med andra ord.

Nu går allt sin gilla gång, nu är det som vanligt igen. Men det var roligt och trevligt med ett avbräck i goda vänners lag. Sådana vänner som man ska vara rädd om och att vårda.



 
 
Sanna

Sanna

23 mars 2010 19:56

Låter härligt både med vårtecken och goda vänner! De brukar inte växa på träden direkt.
Jo jag brukar bese kyrkor och är mycket intresserad av det gamla och hur folk en gång i tiden levt.

Detsamma till dig och hoppas att du har det gott nu trots vännernas frånvaro! :)

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

23 mars 2010 20:20

Här har det snöat hela dagen och även om vi hade varmast i hela landet på Vårdagjämningen (+12) var det -13 någon natt, men det är kul att läsa om våren igen. Hoppas jag har något att komma med snart också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

24 mars 2010 10:26

Vilket sammanträffande, jag har också Sollentunagäst! Ingen mindre än Alvprinsessan som ska tillbringa tre nätter/vecka här under det närmaste året när hon går tågförarutbildning.

Här har inte våren kommit så långt som hos dig, men kommer det gör den! Fina bilder!!

Du, det är rätt så skönt när det "är som vanligt" och vardagen lunkar på...

Ha dé!

 
GladaKatarina

GladaKatarina

27 mars 2010 20:12

Mysigt med gäster och utflykt! Skönt för dem att lapa lite vårstämning! Dalby kyrka är verkligen sevärd! Läget, historien (fd domkyrka), den gamla källan, historien om supande biskopar och klostret - det är rena Cadfael! :-)

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards