Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Att ha perspektiv.

Av Åke Johnson - 15 mars 2010 16:49

Kan vara att man ser saker från olika synvinklar. Inom foto och målerikonsten jobbar man med perspektiv.


I samtalet, gäller det att man möjligen har olika perspektiv.

I politiken bör man se saken ur olika perspektiv.

Man vänder och vrider på frågan för att se hur svaret gestaltar sig beroende på vem man debatterar, pratar med.

Man pratar om att man skall ha perspektiv på tillvaron.


Man kan också ha perspektiv bakåt i tiden. Här upplever jag att perspektivet inte är lika viktigt längre. Gamla åsikter håller inte så långt längre.

Många menar att har man inte perspektivet bakåt, så kan man inte ha något perspektiv framåt. Det är nog en sanning med modifikation. Utvecklingen på de flesta områden går så rasande fort. Att leva på lagrarna är inte alla förunnat. Om inte lagrarna består av ekonomi, pengar. Men t o m här är det föränderligt. Penningvärdet förändras från dag till annan.


Jag kan faktiskt inte komma på något som är lika oavsett vilket perspektiv man har. Möjligen ideologin. Men den förändras också över tid. Fast själva fundamentet är fast.

Är det då så att allt är föränderlig ?

Jag tror det, även om vissa saker inte borde vara det.

 
 
Sanna

Sanna

15 mars 2010 18:16

Djupdykning eller skrapa på yran?
Jo jag håller nog med och har man inget att se tillbaka på kan man ju heller inte se förändringen framåt oavsett den var bra eller dålig.

Hoppas möten gick bra och att du fick göra dig hörd. Har svårt att se dig sitta tyst och tror nog att du kan orda hyfsat snällt och mänskligt, eller? *spänna ögonen i * :))

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 mars 2010 12:35

Kan man inte historia och lära sig av den, då kan man heller inte se tecken och trender om vart vi är på väg. Inget är nytt under solen, det handlar inte om att vara synsk, det handlar om att dra nytta av sina egna och andras erfarenheter. Det är onödigt att uppfinna hjulet varenda gång.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

17 mars 2010 12:47

Vissa saker tycks det inte gå att få lärdom om men med tiden kan man få ett annat perspektiv på något som har hänt och kunna hitta en lösning efter ett tag. Något som blir bättre än det faktiskt var en gång rentav.

http://elisannw.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards