Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Nya tider kräver nya ordspråk

Av Åke Johnson - 10 mars 2010 15:49

Här kommer några nya :


Livet är hårt, men orättvist.

Man har inte roligare än man köper ut för.

Man lever bara en gång och många inte ens det.

Obeslutsamhet är nyckeln till flexibilitet.

Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Ropa inte gay förrän du är inne i häcken.

Älska din nästa, men var diskret.

Även den starke får ta i när han skiter.

Även i de lugnaste vatten drunknar man.

 
 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

10 mars 2010 18:41

Så´na här "ordspråk" är träffsäkra och roliga, men jag gillar nog egentligen de gamla bättre...

Mannen i mitt liv myntade ett eget ordspråk i vår vilda ungdom: "bättre en nubbe i skogen än en stubbe i hallen".
Det var devisen för en mycket speciell orientering med vätskekontroller av särskilt slag. Mycket hemligt, bara speciellt inbjudna fick delta. Ack ljuva 80-tal när vi var helgalna och fulla av upptåg!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

10 mars 2010 19:11

En del av ordspråken är riktigt roliga och fnissar för fullt.

Jo jag hörde om snöeländet på fredag och idag har det verkligen varit takdropp så oavsett det blir mera snö tror jag det blir tö ganska omgående.

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

10 mars 2010 22:49

På tal om att du städat bloggen så var det mig en fin röd färg *blink* och undrar om du hade en baktanke med den? *skänker dig en röd ros också* hehe

http://www.sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards