Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Se o Hör.

Av Åke Johnson - 9 mars 2010 16:04

Tidningen ni vet. Kanske inte alla vet, men det är en skvallertidning med TV programmet för en vecka.

I brevlådan i dag låg två något äldre ex. av tidningen. Det var ena grannen som hade lagt dit dom. Vi brukar byta lite tidningar med varandra. Eller rättare sagt fruarna byter tidningar med varandra. Men det är klart jag brukar nog kasta en blick i dom jag också.

Journalistik på hög nivå. Skvaller och åter skvaller. Är det verkligen sådant här som vi människor vill läsa, om kändisarnas förlovning, bröllop och skilsmässor från världens alla hörn. Inte vet jag, men uppenbarligen köper vissa tidningen.

I går kväll började Ebba von Sydow ha en serie program i SVT om det stundande bröllopet mellan Viktoria och Daniel, då blev det lite ”Se och Hör” i rutan också. Säkert gladde det några.




 
 
Ingen bild

Tojan

9 mars 2010 20:33

Och vissa "slänger" uppenbarligen lite blickar i dem minsann. Jo, jag kan ju tänka mig att du gillar dessa tidningar. Isdans på tv, "se o hör" i knät. Mycket manligare än så kan det väl inte bli.

 
Fanören...

Fanören...

9 mars 2010 21:16

Många ska skära pipor i vassen på bröllopet.
Det närmaste vi kommer såna alster, är korsordsbilagan, som grannfrun består hustrun med.

Regentlängden är allmänbildning, deras privatliv är hyenemat.

http://www.nabbsjuan.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

10 mars 2010 09:41

Det var rätt längesen jag köpte Se & Hör men skall ärligt erkänna att jag har köpt den ibland, även Hänt i veckan. Men Hänt Extra finns väl än tror jag, men ganska länge sedan jag köpte den också. För många år sedan prenumererade jag på Röster i Radio TV och nog minns jag än idag vad besviken jag blev när den skulle upphöra och den skulle gå samman med Hänt i Veckan och är detta inte det som nu kallas just Se & Hör. Jag slutade prenumerera då det ju inte alls blev samma tidning. Jag LÄSER ju definitivt skvaller ibland och var ju hos frissan igår... Men.. jag ville ha en TV-tidning och läsa mer utförligt om de olika progammen.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

10 mars 2010 19:16

Lägger inga pengar på sådana tidningar och TV programmen finns i dagstidningen vi får på morgonen.

När jag var yngre hände det att jag prenumenrerade på Allers o,dyl men jag minns också att jag nästan aldrig hade tid att läsa tidningen.
..fast skvaller kan man få på nätet också via ex Aftonbladet.

Gillar ju monarkin och kungahuset och är en av många som ser fram emot Vickans bröllop med förtjusning. Mer glamour och det behöver vi.

Ha det bäst pågen!

http://www.sancha.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 mars 2010 12:34

Vi har Se och Hör på jobbet. En blick i detta trams så vet man allt om kändis-Sverige. Ännu en anledning till att jag inte har TV. Så mycket energi och kreativitet som slösas i dessa blaskor! Men de är uppskattade och sprider lite avslappnade skratt i väntrummet. Jag brukar säga: "Tittar du i förra veckans nummer? Då får du vara beredd på att de är skilda i denna veckans nummer!" Och rubrikerna... Tala om att greppa lösryckta meningar för att skapa sensation! Mycket lättgenomskådat.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards