Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Åke Johnson - 5 mars 2010 16:08

Man ska leva som man lär, men håller det ?


Det är väl en praxis som man är ganska enig om. För inte är det väl så att det skulle låta, ”lev som jag säger, inte som jag gör”.


Utvecklingen går framåt för alla människor. Arbetaren har fått det bättre. Arbetaren har t o m råd nu mer att åka på semester. Arbetaren kan t o m köpa sig en lägenhet, t o m en villa i dagens Sverige.


Det finns säkert arbetare som har möjlighet att utnyttja RUT avdraget. Flera av arbetarnas representanter i Riksdagen har utnyttjat möjligheten som RUT ger. RUT finns ju där för alla som vill och tycker sig ha råd.

Om jag behöver hantverkshjälp av något slag så är det väl självklart att jag ska utnyttja ROT avdraget, även om jag i grunden är emot reformen som så. Detta borde gälla RUT också, för alla.


Jag är övertygad om att alla motståndarna till högertrafikomläggningen på sin tid kör på höger sida. Alla kärnkraftsmotståndare använder säkert el från ett kärnkraftverk. Motståndare till Öresundsbron kör nog på bron när de ska till Danmark eller kontinenten även om de en gång röstade emot.


Varför är RUT ett så omstritt ämne, så kallade Pigjobb. Jo, pigjobben avskaffades i vårt land för 100 år sedan.

Den som vill ha en hushållsnära tjänst får stå för hela kostnaden tycker jag, de borde dom ha råd till och det ska inte subventioneras av samhället. I grunden tycker jag lika vad det gäller hantverkshjälp ROT. Men regeringen har tyckt något annat, så självklart skall detta utnyttjas av alla.


Jag har lämnat några frågor i en ny omröstning här till höger. Här kan man ju inte få med allt. Men kan möjligen ge en fingervisning om vad som människorna som läser eller bara ögar igenom min blogg lite då och då tycker.

För enkelhetens skull håller vi oss till Riksdagsvalet. Problemet är att man bara kan rösta på ett alternativ, men vi får väl prioritera.


Tack för din medverkan i min omröstning.






Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards