Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Vad skriver man om denna dag.

Av Åke Johnson - 9 februari 2010 16:58

I dag har det varit mera normalt, om jag säger så. Ett möte på morgonen i Byggnadsnämnden.

I går tre möten, som var från tidig morgon till sen kväll. Ibland kör det ihop sig.

Tur att det inte är så varje dag.


Nyhetssändningen i går eller var det i förrgår rapporterade om att Arbetsförmedlingen skall böta 60.000 kr till en person som vägrat att ta i hand vid ett besök hos en kvinnlig VD.

Ibland undrar jag om det är sant det man ser och hör. Mannen tog inte i hand p g a sin religion. Hon var ju kvinna också.

Jag hoppas att AF överklagar. Någon motta får det väl ändå vara.

Religionfriheten i all ära, men här hälsar man på folk på ett visst sätt, ska religionen sätta käppar i hjulen för det. Jag bara undrar.


Den här historien är matjord för Sverigedemokraterna.

 
 
Sanna

Sanna

9 februari 2010 22:26

Oj nu snurrar det i huvudet. Var det mannen på AF som inte ville ta klienten i hand?
Ja ja missat detta på nyheterna oavsett vilket men hälsa på varandra är ju brukligt och sedvanligt att man gör!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

10 februari 2010 10:30

Jag har både läst på text-TV och hört om nyheten t.ex i teve. Man tar väl seden dit man kommer och här tar man ju i hand. Religion är EN sak men ibland går det väl ändå lite väl långt...

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

GladaKatarina

10 februari 2010 12:44

Att olika kulturer har olika sätt att hälsa är inget konstigt. Och i stort sett alla kulturer ser ner på varandra och har alltid gjort. Men varför har vi en sådan knasig lagtillämpning...? Han slapp ju ta i hand. Blev han pressad? Är det verkligen lönt?

Kan man inte umgås med folk får man i bästa fall sitta i en skrubb och sortera papper eller springa ute med en kratta. Inget fel i det, det är också hederligt arbete.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards