Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 14 september 2009

Här är ditt liv.

Av Åke Johnson - 14 september 2009 08:48

I Lördags satt jag faktiskt och tittade på det programmet på SVT1.


Jag kommer ihåg det med Lasse Holmqvist för många år sedan. En TV succé då, men nu ? Jag vet inte. Programmet var segt. Inget fel på den första gästen Mikael Persbrandt, han är ju en bra skådis.

Men jag tyckte att de andra gästerna inte fick komma fram riktigt och säga så mycket om själva huvudgästen, Persbrandt.


Tänk ändå vad man vänjer sig. Programmen var så här då. Lite tröga, långsamma i upplägget. Nu har man vant sig med lite ”go” även i sådana här intervjuprogram. Men det kanske blir bättre framöver.


Ingvar Oldsberg kan sin sak i alla fall. Han är nog vår tid Hyland i alla fall. Samma bana. Först sporten på TV för att sedan bli hela Sveriges underhållare, som Lennart Hyland gjorde.


I går såg jag också ” Kommissarien och Havet”. Bättre har jag sett. Vi är inte van vid dubbade filmer. Lite töntigt spelad var den också, enligt min smak.


 
 
Ami

Ami

14 september 2009 09:13

Jag håller med dig om Här är ditt liv ,,, lite trögt ,,, kunde varit lite mer humor i sådär i början.
Och visst, vi har blivit van vid att allt ska vara på ett visst sätt och snabbt ska det gå.
Det är kanske dags att lugna ner sig själv lite. =) Stressa är inte bra.
Hoppas du får en bra dag idag!
Ami

http://amason.bloggplatsen.se

 
EW

EW

14 september 2009 11:06

Jag såg OCKSÅ Här är ditt liv och jag minns ju med Lasse Holmqvist och han kunde, precis som Ingvar Oldsberg verkligen "få till det". Ingvar är ju en duktig programledare, den saken är klar och Mikael Persbrandt en bra skådis (ser ju bl.a Beck-filmerna). Hade PÅ "Kommissarien och Havet" men följde inte filmen så bra skall ärligt erkännas. På tal om dubbad, såg Dallas för rätt många år sedan och den var dubbad, till Tyska, ev. turkiska och minns att jag tyckte att det var lite töntigt också, något så amerikanskt som just DALLAS också menar jag. Stämde liksom inte..

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

14 september 2009 15:20

Tycker samma som dig i inlägget om båda TV programmen och filmen var nästan en katastrof. Synd med dubbningen som förstörde det mesta.

"Här är det ditt liv" minns jag också med speciellt gästen LillBabs och var nog det roligaste man sett då när hela "pojkklanen" kom in på scen. Minns du? hehe

http://sancha.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

15 september 2009 06:38

Håller med till fullo ang , Här är ditt liv, men valde att inte titta på den svensk/tyska produktionen, blir så uppretad på dubbning och dåligt svenskt ljud...det blev charmiga Morden i Midsommer istället

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

15 september 2009 20:28

Jag missade "Här är ditt liv". Typiskt! Persbrandt är så bra så det hade jag velat sett.
Kommissarien och havet var inte bra. Dubbat så där är inget för oss :).

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards