Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Inget bad i går men marknad blev det.

Av Åke Johnson - 16 juli 2009 10:37

Hur kan alla knallar överleva.

Kiviks marknad är en stor marknad. Jättestor.

Att alla dessa T shirts som säljs, stånd efter stånd. Hur kan alla få ta del av kakan?

Ganska mycket folk var det. Ni som känner till området där marknaden är placerad på vet vilken stor yta som är till knallarnas förfogande.

Inte en grästuva var outnyttjad.


Marknaden i Tomelilla i dag lär bli betydligt mindre och gemytligare. Men nu får det räcka för min del. Frun får gå med våra gäster medan jag bl. a. skriver detta och förbereder dagens lunch som skall inmundigas vid Stens huvud. Blir en lagom tripp dit i dag på eftermiddagen.


Blev inget dopp i går. När vi gick omkring i Kivik så drog en rejäl regnskur över marknadsplatsen.

Dock såg det ändå mörkare ut mot Ystad hållet.

Medan regnet pågick åt vi en Älgkebab. Det mina vänner kan jag rekommendera. Mycket gott.


Vid femtiden hjälpte jag till med ”Loddan”, tror att det heter så på skånska. Betyder en liten låda eller kur där partiet skall sälja lotter på marknaden i dag. Vad gör man inte för att vara med och hjälpa till så partiet synas.

En nästan tropisk värme blev det fram åt kvällningen, med ca 28 graders värme ganska sent på kvällen.

Men gud vad härligt det är ändå med riktig sommar.


Bilden nedan. Strandgräs.

Det närmaste vattenlinjen som jag kom i går.

 
 
Magnus

Magnus

16 juli 2009 11:35

Jasså, det är sightseeing nu när ni har gäster?
Det är uppskattat kan jag tänka mig.

http://mj.bloggagratis.se

 
Elisabeth

Elisabeth

16 juli 2009 11:43

Jo, det är en bra tankegång, hur alla kan överleva. /Stens Huvud vill jag gärna besöka någon gång så detta kanske du skriver om snart. Vilken fin och härligt somrig bild.Skulle vilja slänga mig ner där. Ja, på tal om det så minns jag att jag gjorde just det i Falsterbo i slutet av maj 2001. Sanden där är ju så mjuk, som att lägga sig i mjöl så jag kunde bara inte låta bli. Det har regnat riktigt ordentligt i natt, även åskat och jag kunde skönja blixtar trots att jag blundade. Det regnar nu också och är runt +19 grader./Tack för din kommentar.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 juli 2009 16:09

STENSHUVUD!! Säg efter mig: Stenshuvud. Ett ord. ;-) Underbart ställe! Haväng också! Och Knäbäckshusen! Och mycket mer...

Kram från GrammatiKatarina

http://gladakatarina.bloggagratis.se/2008/09/27/98

 
Eva

Eva

16 juli 2009 22:37

Älgkebab??? Det har jag aldrig ätit och inte sett några sålt det heller :). Kan tänka mig att det var gott. Var det dom vanligt tillbehören, stripes och kebabsås eller serverades det något annat till?

http://www.gruddelin.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

17 juli 2009 15:07

Ja jag avundas dem inte knallarna och mycket resa blir det för dem. Vi har också augustifest här där jag bor och då kommer alla som varit typ i Kivik. Så man kommer ju i samtal med några av dem och en del känner man ju igen också sedan tidigare. Jag tycker att de mesta är trevliga och de gillar ju det här farandet.

Hoppas du får en trevlig fredag/helg nu också!

http://sancha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards