Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Åke Johnson - 11 maj 2009 18:20

Lika barn leka bäst.


Är det så som den lilla ramsan menar, att man ska vara någorlunda lika, för att det ska fungera. Det tror jag däremot inte på.

Men jag tror att ramsan menar att man kommer från samma socialgrupp. Det tror jag på.


Men ingen regel utan undantag. Ta kronprinsessan och Daniel. Herre min skapare, där är det verkligen olika klasser. Det händer väl också andra, kan jag tro, som inte får sån uppmärksamhet i media. Men då är det nog bara några från lågadeln som har i hop det med flickan av Bruket.

I Sven Delblancs Hedebyborna, som nu repriseras i TV, tar upp den saken, Baronen och flickan av Bruket.


Jag har en känsla av att jag skrivit om de här sakerna förut. Men, skit esamma, vi kör.


Ålderskillnad då? Ett annat fenomen som dyker upp lite då och då.

När karlen kommer upp i ”mogen” ålder så skall han ha lammkött????

Vilket bladder. En lek, det är vad det är.

Putte 55 – 60 år.

Olga 28 år.

Man ska nu inte generalisera, men hur ser deras framtid ut. Kärleken är blind. Det skriver jag under på.

Men om de lever i hop när Putte blir 85 år då är Olga 53. Hon blir säkert någon typ av vårdare till sin man. Men åter igen, detta är bara en tanke. Det finns säker människor som lever lyckligt med stor ålderskillnad.


De så kallade kändisarna som man läser om i skvallertidningarna, som byter partner nästan lika ofta som jag byter kallingar. Hur tänker dessa människor då. Enligt min mening tror jag inte de tänker så långt fram i tiden. De lever här och nu. Som på något vis är rätt, tycker jag ändå.

Jag har min åsikt helt klart för mig, artister av olika slag, skall inte binda sig. Frestelserna måste, om jag får tro något, vara alldeles för stora.

Ena dagen i säng med den, andra dagen med den (även om det är i jobbet) och tredje dagen hem till lilla ..... ! Ja, stackarna.


Något rätt eller fel finns självklart inte om detta.

Finns det då någon moralisk aspekt på det hela. Finns säker, beroende på vem man pratar med.


Tack och lov att man slipper vara i den här verkligheten. Men helt säker skall man nog aldrig vara.


För övrigt en underbar dag med sol och värme och husvagnen gick rakt igenom bilprovningshallen, skönt.

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards