Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Att passa för sitt jobb.

Av Åke Johnson - 6 februari 2009 16:06


Jag var in i en Fotoaffär i dag. Affären tillhör en större kedja som säljer kameror, datamaskiner, TV apparater osv.

Alla kameror hade de innanför lås och bom i en glasmonter bakom en kunddisk. Jag pratade med killen, expediten, som stod där och såg mer eller mindre frånvarande ut.

Jag berättade om mitt intresse för just den kameran som jag pekade på. Han tog snällt fram den åt mig så jag kunde känna och se på den.

Jag ställde sedan några frågor. Det var då som jag blev en aning häpen. Inte nog med att han såg uttråkad ut, för varje fråga jag ställde var han tvungen att titta på lappen som satt på hyllan där kameran hade stått bakom glaset. Får de ingen produkt kännedom tänkte jag!


Inte en motfråga ställde han. Ingen marknadsföring alls om just den kameran jag hade bett om att få titta på. Bara en uttråkad uppsyn över att jag över huvud taget stod där och möjligen var intresserad av att köpa.

Medans jag stod där, så undrade jag, skall jag trötta ut honom och be att få se på ytterligare en kamera.

Men då såg han så trött och tystlåten ut att jag tackade för mig och bad att få fundera ett tag.


Det pratas i dagarna om att vissa poliser inte passar för sitt jobb. Jag tänker på det som hänt i Malmö.

Men det är nog flera som skulle behöva fundera på sitt yrkesval. Eller så hade killen en dålig dag i fotoaffären.


 
 
Sanna

Sanna

6 februari 2009 18:51

Näe inte ska en försäljare ta bort din inspriration till en nya kamera inte. Ta en ny affär och redan imorgon tycker jag. Är det en dålig informatör så ber du om en annan. Du måste få fota utanför också. Lycka till och en spark där bak så kommer det nog hem en kamera till dig också vartefter. Fast jag håller med en del platsar inte sina poster. Go helg på dig nu!

http://sancha

 
GladaKatarina

GladaKatarina

6 februari 2009 19:57

Så sant... *gråter inombords* Om någon hade br˙tt sig om den unge mannen, tagit honom under sina vingars skugga och delat med sig av sin arbetsglädje, ja då hade han trivts på sitt arbete idag och flödat över av kunskap.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards