Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Centern, vad gör ni.

Av Åke Johnson - 5 februari 2009 19:53


Nu har det hänt igen.

Den här gången,Centern överger sin ståndpunkt i kärnkraftfrågan.


Om man kan Centerns historia så vet i sjutton vad som har hänt. Är det en kovändning? Eller vill man inte spräcka Alliansen.


Ett parti som kämpat emot kärnkraften i så många år.

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

5 februari 2009 23:11

Fp övergav sin humanistiska politik, M kallade sig arbetarparti och Kd gick med på samkönade äktenskap. Så givetvis vill C ha kärnkraft.

Nu väntar vi bara på att Mp skall föreslå sänkt bensinskatt och att S+V genomdriver en allmän nedläggning av det hela svenska sjukförsäkringssystemet, så vet vi att vi hamnat i ett parallellt, elakt universum.

Överdrivet fantasifull och cynisk? Vem, jag!? ;-/

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

6 februari 2009 15:26

Vllka svin va? Ursäkta ordvalet men det trodde jag aldrig om centern. Jag tror att någon skrämmer dem alla. Kan det vara mr himself alias greve Dracula som ligger bakom allt? Jag tappade i alla fall hakan igår och jag får inte upp den ännu....!

http://sancha

 
mj

mj

6 februari 2009 23:41

En fråga som splittrar det stora röda partiet också.

http://mj.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards