Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Åke Johnson - 14 december 2008 11:14


Det här med miljön är ett svårt kapitel, tycker jag.


Om man lyssnar till EU ministrarna från olika länder, så skulle man kunna tro, att vissa kom från en helt annat klot.

De pratar om undantag på undantag. Vadå undantag.

Om jorden går under, som vissa säger, då finns det väl inget undantag för det. Hörde i går en man från Tjeckien som inte kunde offra arbetslöshet i den å den fabriken p g a miljön. Om jorden kollapsar, vad skall arbetarna göra då? Man kan ju få krupp för mindre.


Jag har en känsla av det är för mycket gissande kring miljöfrågan. Det blir som en religion, en del tror andra inte.

Jag själv brukar tänka, när jag var barn så var det riktiga vintrar och riktiga somrar. Nu mera är det varken hackat eller malet.


Att det har hänt något det tror jag också, men hur allvarligt. Det är just det som vetenskapen träter om.

Om det är allvar, då fattar inte jag att det finns utrymme för undantag. Som tongångarna också är att stater skall kunna betala för utsläppen.


Nåja, vad jag egentligen vill säga att det är svårt att leva miljöriktigt. Vilken mall skall man följa.

Ska man behöva känna sig som en miljöbov för man kör bil o s v.

Ända gången jag känner mig som en miljöknutte är när jag åker tåg. För det är miljöriktigt säger de som vet.


Tåg körs på el.


Mitt hus värms av el. Varför är elen så dyr om det är ett bra miljövänligt uppvärmningssätt. Skulle det inte premieras och subventioneras då?

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards