Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

Förgrymmade sossar

Av Åke Johnson - 8 juli 2008 15:21

Läste i lokaltidningen i dag att P R O var förgrymmade på kommunalrådet i vår kommun som vill sälja ut hemtjänsten till privata bolag.

Kommunalrådet lär ha kontrat med " det var det här vi gick till val på ". Alltså att sälja ut kommunala tjänster. Hemvård, förskolor, städtjänster

o s  v.


Det är märkligt egentligen, var det ingen som trodde på  högeralliansen när de berättade före valet, vad de skulle göra. Faktum kvarstår, högeralliansen och speciellt moderaterna fick vänsterröster. Nu är det dock försent att  ångra sig eller gråta över eländet. Som jag ser det så förverkligar dom de vallöften som de sa.

Jag ställer nu mig frågan, varför röstade många sossar på högern. Även om jag kan kritisera sossarna för mycket, men för den skull gå och rösta på ett borgerligt parti, aldrig.

Eller är det så enkelt att valmanskåren inte trodde att alliansen skulle genomföra sina valfrågor. Inte så snabb, i alla fall.

Eller var det missnöjesröstning. I så fall så är det ett högt pris. 

Priset blev, försämring i A kassan, försämring i sjukförsäkringen, MBL lagen deformerad o s v. Sedan ovanpå det försäljningar av statliga företag. 


Nu får vi se hur det går 2010. Hoppas kan jag ju alltid. 

 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

10 juli 2008 21:30

Ja, varför slängde de bort sina röster? :-( Har också frågat mig det. Men Persson skulle gått i tid. Tyvärr är det sådana saker som avgör, inte rejäla frågeställningar. Trist och beklagligt.

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åke J

11 juli 2008 09:30

Jag håller nog med Dig. Om nu hela hoppet skall stå till Mona, jag undrar????

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards