Skånepågen, politik och annat.

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Åke Johnson - 21 september 2012 09:54

Ibland hinner man inte med allt som man tänkt sig. Jag verkar vara inne i en sådan period just nu. Jag har en hel del som ska förberedas inför nästa studiecirkel som jag ska leda i släktforskning om några veckor. Men först ska jag avsluta kursen som jag håller på med just nu i Data Grund.

Nämnds och styrelseuppdragen kommer och går de också så nu är det som vanligt igen efter sommaren.


 


Jag var till optikern i veckan. Var det dax för nya glas ?

2009 blev jag remitterad till ögonläkare av min optiker för en genomlysning och konsultation. Inga större problem konstaterades då förutom att linsen var en liten aning angripen av grå starr. Inget som jag behövde oroa mig för. Men efter den kollen blir jag kallad till optikern en gång per år för undersökning, vilket känns jättebra.

Jodå, nya glas var det nu dax för. Så jag slog till med nya bågar också. Så om några veckor kommer jag att se klarare på tillvaron, var så säker.


Jag fick också fyra fina exemplar av stockrosor i veckan av en bekant som jag grävde ned med en gång. Hade förberett platsen för dom tidigare. Så har ett gäng lökar kommit från Bakker i Holland. Nu är det bara rosorna kvar från vår handelsträdgård som jag också förberett platsen för. Men de kommer inte fören i Oktober.


 

Den här Stockrosen är från Birgit Nilssons Museet som jag skrivit om i ett tidigare inlägg.


      

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards