Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Tänk om man kunde säga det om kriget i Syrien.

Av Åke Johnson - 14 februari 2016 13:04

Alla hjärtans dag på Er.

Hög tid för ett inlägg här på bloggen. Men vad ska jag skriva om? Uppslagen för några rader kan väl verkligen inte tryta? Eller…? Men ska jag skriva något om vad som händer i vårt land eller världen så blir inlägget ganska bedrövligt. Men, finns det inga glädjeämnen? Självklart finns det! Men tyvärr överskuggas allt av eländet i världen. En sådan här situation som läget ser ut i dag har jag aldrig upplevt. Stackars människor, säger jag, de som är i Syrien t ex. Katastrofen runt Medelhavet är förskräcklig.


Sverige har tagit sitt ansvar, tycker i alla fall jag. Nu får andra länder i Europa bekänna färg. Sverige kan inte bli en ända stor flyktingförläggning. De som förordar fri invandring, jag undrar bara, hur ska det fungera sedan?


Nåväl, jag personligen kan inte klaga över något. Så länge hälsan finns, så finns det hopp. Lite förkylning går över. Tänk om man kunde säga det om kriget i Syrien.


  

 
 
Lena

Lena

14 februari 2016 22:46

Fin Alla hjärtans sista timme ;)

Ja du, så mycket ondska det finns i vår värld, ibland blir den övermäktig för mej... förstår inte meningen med livet...
Men såklart finns det kärlek & kämpar på olika vis, & jag är så oändligt glad över det jag har *hjärta*

Varm kram till dej med familj *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

20 februari 2016 11:37

Hej pågen!
Jag håller med dig om allt elände som försigår runt omkring oss. Man blir lätt meddragen i nedstämdhet med alla nyheter som bara florerar kring Syrien, asylsökande och hur nu framtiden ska komma att se ut. Jag håller med dig när du skriver att Sverige har tagit sitt ansvar och mer därtill. Vi kan inte hjälpa hela världen hur nu än man skulle vilja. Det förstår inte alla människor som ser vår välfärd som lyxig i jämförelse med de som inte har något och lämnar sina länder för att bli en del av oss.

Näe, lite gladare toner får man allt leta fram och jag har ett par solskenshistorier som gör att man har svårt att sitta still. Jag har nämligen blivi8t farmor. Detta har jag inte skrivit om ännu men ska lägga ut bilder på det lilla vidundret vartefter.
Likaså har vi varit ute och "festat" en hel del mannen och jag, krogshower, teater och fest på det gamla hederligtsfulla sättet med mat och gott vin hemma hos vänner. Det är något man behöver från vardagen och gör livet värt att leva. Idag ex. bråkar data men än så länge kan jag skriva och snart ska vi på födelsedagskalas med släkten. Då skiter jag i datan...hehe.

Om du vill läsa mina inlägg behöver du en kod som du bara knappar in i fältet som kommer upp vid lösenordsskyddning. Detta får du på mailet. Har inte din mail kvar (trodde det) så du får maila mig ännu en gång så kan jag skriva koden tillbaka. Vill inte att vissa personer längre ska sko sig på hur mitt liv ser ut. Jag skriver bara för min bloggvänner i fortsättning men några enstaka undantag.

Hoppas du/fru/hundar har det gott och att ni är ifrån "flunsan" och allt som cirkulerar i luften.
Kram/ Sanna

min mailadress; sannalanna@hotmail.se

http://sancha.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

15 mars 2016 12:29

Äsch, kom igen nu pågen och rita ner lite rader! :)

Kram

http://sancha.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards