Skånepågen, politik och annat.

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

En vecka utant regn.

Av Åke Johnson - 26 juli 2015 10:01

Nu har vi varit ute med husbilen en vecka. En bra vecka för att vara den här sommaren som för övrigt har varit väldigt dålig måste jag säga, med allt regnande.


Vi blev bjudna till goda vänner i Frösakull utanför Halmstad för att sedan köra till Borås. Vi hade inget speciellt resmål för vår tripp utan tog dagen som den kom. Efter Borås blev det Gränna. Vi fick för oss att köra genom glasriket. Ett glasrike som det inte finns så mycket kvar av. Men några glasbruk drivs fortfarande. Målerås är ett sådant. Vi övernattade i Kosta.

Sedan bar det iväg till Öland, Sturkö i Karlskronas skärgård, upp till Markaryd och sedan Torekov. Vi hade tänkt fortsätta några dagar till men SMHI varnade för oväder så efter Torekov blev det hemfärd. Men en vecka blev det utan regn. När vi väl var hemma så kom regnet. Bra timat kan man säga

Målerås.

   

Öland.

Torekov.

 


 Torekov.

 

Markaryd.

 

Öland.

 Trollskogen i Frösakull.


Torekov.


    .

 
 
Lena

Lena

27 juli 2015 01:04

Skönt att ni fick fint väder på trippen :)) & så ser jag 2 nyrakade coccar :)) tänk så skönt att slippa den varma pälsen på sommaren, även om sommaren hitills inte vart så varm ;)

Vi har planer på en liten husbils tripp, men jag vet inte vart... & egentligen vet jag ingenting, vi har semester & tar bara dag för dag ;)

Må så gott! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

29 juli 2015 10:29

Minns att vi gjorde detsamma för några år sedan och ställde kosan efter SMHI;s väderkarta. Det fick bli lite spontana besök här och där men huvudsaken var ju att det var uppehåll. Ni har ju två hundar och ser framför mig en till som det har regnat emellanåt och i husbilen. Bläää...
På tal om husbilar var vi och spånade lite på nya här i staden. Jisse så dåligt planerade en del är och jag tror jag skulle kunna rita en mycket bättre sätt från en kvinnas håll där det ska finnas plats för lite fler saker av vad dessa "amatörer" till män är som ritat dessa hittills.
Vår husbil är toppen när man går omkring och kikar (jämför) och snyggt och rent som jag vill ha det. Det är bara det där med garderob som jag inte tycker om att stä på knä och hålla balansen medan man med en arm gör den så lång som möjligt för att komma in under sängen och ny kläder som hänger på stången el väskor som står på golvet bl a. Det är en pina!!! :)

Ha de bäst och du....det skulle vara skoj med en pågenbild någon gång också för inte är du väl blyger? *hehe
Kram/S

http://sancha.bloggplatsen

 
Sanna

Sanna

29 juli 2015 10:31

NÅ....skulle det ha stått i nästsista stycket;
-nå kläder som hänger på stången etc.

http://sancha.bloggplatsen

 
Sanna

Sanna

31 juli 2015 14:29

Åh ni har ju jazzfestival i Ystad nu....*avis*
/S

http://sancha.bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åke Johnson - 22 december 2017 12:30

  Jag ber att få önska alla bloggvänner en GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR.   ...

Av Åke Johnson - 5 oktober 2017 10:36

Jag hade höga förväntningar på staden och förväntningarna anammades med råge. Påminner en hel del av Prag, skulle man kunna säga. Fast jag upplevde att Budapest är större. Många vackra hus och parker, breda fina gator och framför allt rent och snyg...

Av Åke Johnson - 17 september 2017 11:35


Hej bloggen. Det var länge sedan jag skrev något här. Men jag lever och har hälsan kan man nog säga. Mitt öga får fortsatt behandling på Kristianstad sjukhus med jämna mellanrum. Läkeriet har bromsat upp utvecklingen av sjukdomen vilket är mycket p...

Av Åke Johnson - 13 april 2017 09:52

        Trevlig och Glad Påsk önskar jag alla som tittar in på min blogg.      ...

Av Åke Johnson - 23 mars 2017 10:38

Nu är det klart. Så blev det klart med årets resa med goda vännerna från Sollentuna. Det här året håller vi oss i Sverige. Vi ska göra en kryssning med Birka Cruises från Sthlm som tar oss till Höga kusten, Härnösand och Luleå. Utflykter på båda re...

Presentation


Skånepågen
En Socialdemokrat som tror på att Sverige kan bli ännu bättre med en rättvis politik.

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards